15 tipů pro úspěch obchodního jednání na francouzském trhu

1. 3. 2015 | Zdroj: CzechTrade

Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Francií doporučení pro obchodování s tímto teritoriem.

  1. Připravte si reprezentativní dokumentaci a webové stránky, nejlépe ve francouzštině.
  2. Při prvním kontaktu neposílejte email ani fax, raději zatelefonujte – Francouzi preferují osobní kontakt.
  3. Pokud neovládáte francouzštinu, vezměte si na první jednání tlumočníka.
  4. Naučte se alespoň několik francouzských vět.
  5. Schůzku si domluvte dopředu, přijďte na ni včas, ale ne dříve.
  6. Vyjadřujte se strukturovaně, jasně argumentujte a navrhujte řešení.
  7. Cenu stanovujte s ohledem na západoevropskou konkurenci (Francouzi neuznají, že český výrobek může být dražší než španělský, italský či dokonce německý), nechte si prostor pro mírnou slevu.
  8. Prokazujte svému partnerovi respekt, ale nenechte se jeho požadavky zatlačit do kouta.
  9. Raději se chovejte formálně a nechte váš protějšek udělat první krok k méně formálnímu jednání.
  10. Kontakt v pravidelných intervalech opakujte, vždy s novou informací. Tím je vidět, že se vaše firma rozvíjí.
  11. Buďte trpěliví a vytrvalí, na reakci francouzské strany se obvykle čeká velmi dlouho.
  12. Věnujte pozornost obchodní smlouvě s partnerem, prověřte si bonitu partnera, pojištění.
  13. Distribuční práva specifikujte geograficky a vymezujte je časem.
  14. Využijte služeb státu v teritoriu (prezentace na veletrzích, asistenční podpora).
  15. Nesnažte se francouzského partnera zastihnout mezi 12–14 hodinou, o jakýchkoliv svátcích či v srpnu.
Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek