Angola je cílem 15 % brazilského exportu parfémů, kosmetiky a osobní hygieny

4. 2. 2016

  • Země: Brazílie
  • Datum zveřejnění: 03.02.2016

Ilustrační obrázekOd ledna do listopadu 2015 Brazílie vyvezla parfémy, kosmetiku a výrobky osobní hygieny v hodnotě 94 miliónů USD. 15 % vývozu směřovalo do Angoly. Do portugalsky hovořících zemí bylo celkem vyvezeno v tomto sektoru zboží v hodnotě 14 miliónů USD, což představuje skoro polovinu vývozu Brazílie do ostatních latinskoamerických zemí ze sdružení volného obchodu Mercosur, který dosahuje 30,4 miliónu USD.

Brazilský trh s osobní hygienou, parfémy a kosmetikou zaznamenal v roce 2014 růst ve výši 14 %, dle údajů Brazilské asociace výrobců těchto přípravků (Associação Brasileira de Higiene Pessoal, Perfumaria e Cosméticos - ABIHPEC, http://www.abihpec.org.br).  S ročním obratem ve výši 101,7 miliardy BRL, celkem je to 9,4 % světové spotřeby, se jedná o třetí největší trh na světě, hned za USA a Čínou. Sektor představuje 1,8 % brazilského HDP.

Posledních 19 let rostl brazilský trh s osobní hygienou, parfémy a kosmetikou v průměru 10 % ročně (modře BRL, červená USD, ABIHPEC):

Celosvětově třetí místo v sektoru osobní péče, parfémů a kosmetiky patří Brazílii zejména díky ženám. Brazílie se ale také může opřít o silný domácí trh, kde se spojují investice do ekonomického, politického a sociálního rozvoje s vyspělou technologií a kvalifikovanými profesionály v sektoru.

V segmentu parfémů je Brazílie světovou jedničkou s obratem 17,1 miliardy BRL, deodoranty Brazilci nakoupili za 11,5 miliard BRL. Země je světovou dvojkou v segmentu produktů pro muže, děti a péči o vlasy. Produkty pro děti zaznamenaly v minulém roce růst obratu ve výši 14 % na 4,5 miliardy BRL. Produkty pro muže představují s obratem ve výši 11,1 miliardy BRL, skoro 11 % celého segmentu. Prodej přípravků péče o vlasy zaznamenal růst ve výši 11 % s obratem 21,2 miliardy BRL.

Další příležitostí pro Brazilský trh je export. Globální trh vyžaduje od svých dodavatelů vysoký stupeň kvality a managementu, potvrzený certifikáty jako ISO 9000 a ISO 14000, sociální odpovědnost a ochranu životního prostředí. Silná je také poptávka po přírodních a organických produktech zabalených v recyklovatelných obalech. Brazilští výrobci zde vidí příležitost, čemuž odpovídá vzrůstající počet malých a středních společností v tomto sektoru. Brazilský export od roku 2003 rostl v průměru 10 % ročně.

Certifikace přípravků

Brazilský Národní úřad pro sanitární dohled (ANVISA, http://www.anvisa.gov.br/) v roce 2015 zjednodušil pravidla pro prodej kosmetiky. Přípravky rozdělil do dvou kategorií podle nebezpečnosti. Pokud přípravky první skupiny splňují, dle vyjádření výrobce, všechny stanovené náležitosti, regulace vstupu na trh je omezena na ohlašovací povinnost. Není již nutné čekat na udělení registrace. Nový systém nicméně stále není dokonalý a jeho internetová verze byla pozastavena s platností od 15. června 2015.

Distribuce přes internet

Přípravky pro zdraví a krásu tvořily v dubnu 2015 pětinu všeho spotřebního zboží zakoupeného přes internet. Dle společnosti E-Consulting spotřební zboží představuje jednu třetinu obratu brazilského elektronického obchodování již od roku 2006. Dle společnosti eMarketer, 80 miliónu obyvatel Brazílie v roce 2015 vyhledávalo zboží na internetu. 37, 3 miliónu Brazilců přes internet tak nakoupilo a utratilo 19,79 miliardy USD. Brazílie má tedy největší podíl spotřebitelských nákupů přes internet v Latinské Americe, zhruba 2,8 % spotřebního zboží.

Veletrhy:

V dubnu proběhne veletrh zaměřený na péči o vlasy, Hair Brasilhttp://www.hairbrasil.com/

15th International Beauty, Hair and Esthetics Fair
16/4 a 19/4  de 2016
ID.Cidade: SAO PAULO / SP
Expo Center Norte

 

V květnu se uskuteční veletrh FCE Cosmetique zaměřený na technologie pro kosmetický průmysl, www.fcecosmetique.com.br .

International Exhibition of Technology for the Cosmetic Industry
10/5 a 12/5  de 2016
ID.Cidade: SAO PAULO / SP
Transamérica Expo Center

V červenci se uskuteční konference a veletrh zaměřený na nové trendy v estetice (medicína, kosmetika): http://www.congressoestetica.com.br/pt/menu/feira-informacoes-gerais

Estétika SP
21/7 a 24/7  de 2016
ID.Cidade: SAO PAULO / SP
Anhembi Parque

10.-13.září bude v Sao Paulo probíhat veletrh Beauty Fair zaměřený na péči o vzhled, www.beautyfair.com.br .

 

5.-6. října 2016 proběhne v Sao Paulu největší latinskoamerický veletrh věnovaný kosmetice a přípravků osobní péče in-cosmetics brasil, http://www.in-cosmeticslatinamerica.com/ .

 

Estétika BH
1/10 a 3/10  de 2016
ID.Cidade: BELO HORIZONTE / MG

http://www.congressoestetica.com.br/estetikabh/

 

Hair&Beauty
20/11 a 22/11  de 2016
ID.Cidade: RIO DE JANEIRO / RJ
Riocentro

http://www.hairbeautyexpo.com.br/

 

V květnu proběhne v Sao Paulo také veletrh Supermarket Trade show, jejímiž cílovými zákazníky jsou firmy jak z oblasti supermarketů, tak všeobecně maloobchodu. http://feiraapas.com.br/trade-show/apas-trade-show/?lang=en

Zdroj: ABIHPEC
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Sao Paulu.

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: