Argentina: Ambiciózní plán modernizace nákladních železnic

11. 5. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

motiv článku - Argentina: Ambiciózní plán modernizace nákladních železnic Nová argentinská vláda vyhlásila na letošní rok ambiciózní plán veřejných prací v celkové hodnotě 200 mld. argentinských pesos (cca 14 mld. USD). Velké investice půjdou i do modernizace nákladních železničních tratí Belgrano Cargas a San Martín, kam bude v letech 2016–2019 směřovat 2,4 mld. USD. Železniční doprava je v Argentině jedním z perspektivních oborů identifikovaných v rámci Mapy globálních oborových příležitostí.

Celkem má být v letech 2016–2026 modernizováno 4 945 km železničních tratí převážně v severních provinciích, které jsou nejzaostalejší. Cílem je zvýšit přepravní kapacitu, která umožní dopravu zboží z tamních regionů do přístavů v Santa Fe, Rosariu a Buenos Aires. Právě vysoká cena dopravy je zásadní překážkou konkurenceschopnosti zemědělských produktů, které jsou hlavním exportním artiklem těchto provincií.

Belgrano Cargas bude modernizováno v 6 etapách, zatímco San Martín ve dvou. Časový horizont modernizace je následující:

Etapa Km Lhůty Provincie
Belgrano Cargas
1, 2 a 3 1 500 2016–2019 Santa Fe, Chaco, Santiago del Estero, Salta, Jujuy, Tucumán
4, 5 a 6 2 500 2018–2026 Santa Fe, Salta, jujuy, Córdoba, Catamarca, Santiago del Estero, Tucumán
San Martín
1 a 2 945 2018–2026 Buenos Aires, Santa Fe, Córdoba, San Luis, Mendoza

V případě Belgrano Cargas již bylo vyhlášeno výběrové řízení na dodávku prvních 530 km železniční trati, v červnu/červenci tohoto roku bude vyhlášeno výběrové řízení na dalších 350 km. Modernizace posledního úseku v délce 620 km bude vyhlášena koncem roku 2016/počátkem 2017.

Celkový rozpočet jen na první tři etapy modernizaci tratí je 1,6 mld. USD a bude přístupný zahraničním firmám. Projekt je financován Čínskou rozvojovou bankou a China Machinery Engineering Corporation. Financování projektu bylo rozhodující pro výběr dodavatelů lokomotiv, vagónů, náhradních dílů a dalších komponentů, které budou dodány čínskou stranou.

Celkový rozpočet na kolejová vozidla je 800 mil. USD. Pro ČR se tedy nabízí šance v dodávkách kolejí a materiálu pro upevnění pražců, zařízení na pokládání kolejí, železniční signalizace apod. Rozchod kolejí je 1 000 mm.

Hlavní kritéria při výběru a přidělení zakázky není cena, ale:

  • dodávka železničních strojů na pokládání kolejí a realizace prací
  • metodologie pracovního procesu
  • dodací lhůta.

Podrobnosti o tomto projektu lze nalézt na webových stránkách projektu.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Buenos Aires (Argentina).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek