Brazílie je na třetím místě na světě co do počtu stažených aplikací

10. 5. 2016

  • Země: Brazílie
  • Datum zveřejnění: 10.05.2016

ilustrační obrázekDle průzkumu společnosti App Annie se v prvním trimestru letošního roku se Brazílie umístila na třetím místě na světě co do počtu stažených aplikací. Průzkum společnosti zahrnuje data z obchodů App Store a Google Play. Na prvním místě jsou Spojené státy, druhá je Čína. Na čtvrtém místě se umístila Indie, dále Rusko, Mexiko, Turecko, Indonésie, Japonsko a Jižní Korea. Pokud by byla brána v úvahu data z nezávislých čínských tržišť pro aplikace pro Android, byla by na prvním místě Čína.

Zatímco v počtu stažených aplikací vedou rozvíjející se země, větších zisků bylo dosaženo na rozvinutých trzích. Nejvyšší tržby zaznamenaly Spojené státy a Japonsko. Na třetím místě se umístila Čína, následována Jižní Koreou, Spojeným královstvím, Taiwanem, Německem, Austrálii, Francií a Kanadou.

V prvním trimestru představoval počet stažených aplikací z Google Play dvojnásobek aplikací stáhnutých z App Store. Oproti tomu tržby z prodeje v Apple Store byly o 90 % vyšší než na Google Play.

Nejvýraznějšími trhy v prvním trimestru byla Argentina, Vietnam a Egypt. Vietnam zaznamenal největší, 70 % nárůst počtu stáhnutých aplikací na Google Play. Za tímto růstem stojí stahování místních her. Argentina a Egypt zaznamenaly během prvního trimestru 40 % nárůst instalovaných aplikací.

Dle společnosti App Annie dojede v roce 2016 k celkovému navýšení počtu stažených aplikací o 33 %, jejich počet by tak měl dosáhnout 147,3 miliardy. V letošním prvním trimestru Čína poprvé předběhla Japonsko co do tržeb v App Store, se 120% meziročním nárůstem dosáhla na druhé místo. Největší nárůst na Čínském trhu zaznamenal prodej her, respektive nákup v nich.

Mezi zajímavé trendy v letošním roce patří aplikace se sportovním zaměřením (eSports), které se doposud rozvíjeli hlavně v Asii. Dále vzrůstá počet interakcí mezi aplikacemi, zejména skrze sdílení rozhraní pro programování (Application Programming Interface, API) a uzavírání dohod o spolupráci mezi aplikacemi. Jako příklad lze uvést automatické hraní oblíbených písniček z aplikace Spotify z mobilu návštěvníků kaváren Starbuck, ti mají také možnost aktivně měnit jejich pořadí.

Zdroj: Mobiletime, App Annie
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Brazílii.

Tisknout Vaše hodnocení: