Brazilské on-line prodejny za poslední 4 roky ztrojnásobil tržby

1. 4. 2014

  • Země: Brazílie
  • Datum zveřejnění: 31.03.2014
  • Zdroj: Revista EXAME, E-bit

V tomto období bylo do sektoru investováno2,3 mld. BRL. I přes rostoucí investice jsou hlavní on-line prodejci v Brazílii i nadále ve ztrátě.ilustrační obrázek

Brazilský on-line řetězec s módou Dafiti je fenoménem ve světě internetu. Byl založen v roce 2011 a během třech let se dostal do vedení na brazilském internetovém trhu s módou s odhadovanou tržbou 800 mil. BRL. Přesto společnost ztrácí až 20 mil. BRL měsíčně.

Dafiti ale přichází o peníze účelně: s cílem růst v nejrychlejším možném tempu, na což potřebuje vydat značný počet prostředků, zejména v oblasti marketingu. Dafiti ale není jediná společnost s touto strategií. V posledních letech zaznamenala Brazílie nebývalé přepětí podnikatelů v různých segmentech on-line prodejů. Rodí se mnoho společností s ambicí dostat se rychle do vedení na trhu, jako prodejce nábytku Mobly, prodejce dětských předmětů Bebe Store, společnosti zaměřující se na kosmetiku a domácí zvířata. Nebo společnost Wine.com.br, která se za čtyři roky stala druhým největším online prodejcem vína na světě, s fakturací 250 mil. BRL. Do každé z těchto společností byly investovány miliony BRL - a všechny jsou ve ztrátě. Důvod? Nyní není chvíle zisku, ale růstu. Ti, kteří se snažili omezit reklamu, okamžitě ztratili klienty. Prodejci se nyní zaměřují na to, aby se zákazník vracel častěji.

Téměř všichni největší on-line prodejci v Brazílii jsou za rok 2013 v červených číslech:

  • B2W (zaměření na více segmentů), investice až 3,4 mld. BRL (od roku 2011), tržby 7 mld. BRL. Ztráta.
  • NOVA PONTOCOM (zaměření na více segmentů), investice 28 mil BRL, tržby 5 mld. BRL. Ztráta.
  • WALMART.COM (zaměření na více segmentů), investice 25 mil. BRL, tržby 2 mld. BRL. Ztráta.
  • NETSHOES (sportovní oblečení a vybavení), investice 250 mil. BRL, tržby 1,2 mld. BRL. Ztráta.
  • DAFITI (móda, dekorace, krása), investice 660 mil. BRL, tržby 800 mil. BRL. Ztráta.
  • WINE (vína), investice 40 mil. BRL, tržby 250 mil. BRL. Zisk.
  • MOBLY (nábytek), investice 80 mil. BRL, tržby 120 mil. BRL. Ztráta.
  • BEBE STORE (předměty pro děti), investice 60 mil. BRL, tržby 80 mil. BRL. Ztráta.

V květnu se v Brazílii uskuteční veletrh Business IT South America, latinskoamerická obdoba CeBITu, který proběhne mezi 13. a 15. květnem 2014, http://www.bitsouthamerica.com.br/, a veletrh e-Show, se zaměřením na e-Commerce, online marketing, hosting&cloud a sociální media, který proběhne mezi 20. a 21. květnem 2014, http://www.the-eshow.com.br/ .

Tisknout Vaše hodnocení: