Brazilský Národní úřad pro sanitární dohled (ANVISA) zjednodušil pravidla pro registraci kosmetiky

14. 9. 2015

  • Země: Brazílie
  • Datum zveřejnění: 11.09.2015

Brazílie je největším světovým trhem pro parfémy. Přípravky pro zdraví a krásu tvořily v dubnu 2015 pětinu všeho spotřebního zboží zakoupeného přes internet.

Brazilský Národní úřad pro sanitární dohled (ANVISA) letos zjednodušil pravidla pro prodej kosmetiky. Přípravky rozdělil do dvou kategorií podle nebezpečnosti. Pokud přípravky první skupiny splňují, dle vyjádření výrobce, všechny stanovené náležitosti, regulace vstupu na trh je omezena na ohlašovací povinnost. Není již nutné čekat na udělení registrace. Nový systém nicméně stále není dokonalý a jeho internetová verze byla pozastavena s platností od 15. června 2015.

Přípravky pro zdraví a krásu tvořily v dubnu 2015 pětinu všeho spotřebního zboží zakoupeného přes internet. Dle společnosti E-Consulting spotřební zboží představuje jednu třetinu obratu brazilského elektronického obchodování již od roku 2006. Dle společnosti eMarketer 80 miliónu obyvatel Brazílie letos vyhledá zboží na internetu. 37, 3 miliónu Brazilců přes internet nakoupí a utratí tak 19,79 miliardy USD. Brazílie tak má největší podíl spotřebitelských nákupů přes internet v Latinské Americe, zhruba 2,8 % spotřebního zboží.

           

Brazilský trh s osobní hygienou, parfémy a kosmetikou v roce 2014 zaznamenal dle údajů brazilské asociace výrobců těchto přípravků (Associação Brasileira de Higiene Pessoal, Perfumaria e Cosméticos, ABIHPEC)  růst ve výši 14 %. S ročním obratem ve výši 101,7 miliardy BRL, 9,4 % světové spotřeby, se jedná o třetí největší trh na světě, hned za USA a Čínou. Sektor představuje 1,8 % brazilského HDP.

V segmentu parfémů je Brazílie světovou jedničkou s obratem 17,1 miliardy BRL. Deodoranty Brazilci nakoupili za 11,5 miliard BRL. Brazílie je světovou dvojkou v segmentu produktů pro může, děti a péči o vlasy. Produkty pro děti zaznamenaly v minulém roce růst obratu ve výši 14 % na 4,5 miliardy BRL. Produkty pro může představují s obratem ve výši 11,1 miliardy BRL, skoro 11 % celého segmentu. Prodej přípravků péče o vlasy zaznamenal růst ve výši 11 % s obratem 21,2 miliardy BRL.

30. září a 1. října 2015 proběhne v Sao Paulu největší latinskoamerický veletrh věnovaný kosmetice a přípravkům osobní péče in-cosmetics brasil.

Zdroj: eMarketer, ADIPEC, Anvisa
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Sao Paulu.

Tisknout Vaše hodnocení: