Byznys šitý na míru: Vzhůru do pyžama!

17. 8. 2017 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Košile nebo oblek, to jistě. Ale pyžamové kalhoty na míru? „Odmalička jsme v nich chodili celá rodina, všichni jsme je milovali,“ říká Barbora Kopecká.

Maminka Barbory Kopecké šila všem doma pyžamové kalhoty. Z jejího milého zvyku se pak dcera v dospělosti rozhodla vybudovat živnost.

„Začátek byl pozvolný, chtěla jsem, aby vývoj ,pyžamáků‘ byl projektem pro radost,“ vysvětluje původní profesí grafička, která se po skončení studia věnovala tištěné i online grafice v jednom hradeckém studiu. Teď je dva roky na mateřské a zalíbila se jí svoboda. „Jsem zamilovaná do našeho pyžamového projektu a to mě doufám už nepustí,“ přiznává.

Myšlenka, že začne vyrábět pyžamové kalhoty na míru, přišla před pěti lety. „Pak jsme začali testovat střihy, materiály a hledat šikovné švadleny. Potrpíme si na detaily a preciznost ušití, takže najít někoho pečlivého byl popravdě kumšt,“ říká matka dvouapůlletého syna. Dnes šéfuje týmu deseti lidí. Patří do něj nejen švadleny, které „pyžamáky“ šijí, ale také další spolupracovníci, kteří se starají o marketing a finance. Kopecká zase dohlíží na design a vizuální stránku značky.

Samotná objednávka se realizuje po internetu. Zákazník si vybere kalhoty, které se mu líbí, v e-shopu. K ušití je potřeba znát obvod pasu, boků a stehna plus délku nohavice. Míry vyplní zákazník do kolonek v objednávce a odešle. „Pak pyžamové kalhoty ušijeme klientovi přesně na míru,“ vysvětluje Bára a dodává, že má úžasnou zpětnou vazbu od zákazníků. „Dělá mi radost, že je zákazníci mají v oblibě, jsou s nimi spokojení a rádi je nosí. To mi dodává sílu pracovat a posouvat se dál,“ říká.

Chybějí šikovné švadleny

Základním kritériem je kvalitní český dodavatel, aby látky nemusely cestovat přes půl planety. „Nákupem v Čechách současně podporujeme české výrobce, což je pro nás velmi důležité. Vybíráme si látky ze stálé i sezonní kolekce košilovin jedné z posledních českých textilek v Podkrkonoší,“ prozrazuje Bára. „Používáme léty prověřené materiály a víme, že kalhoty vydrží dlouhé roky jako nové. Největší problém je ale výběr poctivé švadleny. Řemeslo se dneska už neučí a je těžké najít někoho šikovného, kdo umí dobře šít, vyvíjet střihy a současně má smysl pro detail,“ posteskne si.

V současné době Kopecká také hledá dodavatele na úplety. Chtěla by kalhoty doplnit o rafinovaná trička, takže pátrá po někom, kdo umí vyrobit takový úplet, který bude stejně kvalitní jako košiloviny v případě kalhot. Brzy se na e-shopu objeví i šortky, jejichž výroba je už připravená, a kromě pánských a dámských se chystá také nabídka „pyžamáčků“ pro děti.

Každé kalhoty jsou originál. „S klientem míry konzultujeme a kontrolujeme, zda se dobře změřil, snažíme se každému maximálně vyjít vstříc. Naše kalhoty jsou také neobvyklým dárkem, a tak každý kousek dárkově balíme do designové krabice. Motivy na dárkovém balení jsem navrhla již před časem a byly oceněné Cenou Vladimíra Boudníka na výstavě Grafika roku,“ přiznává Bára. Obal, ve kterém pyžamové kalhoty dostanete, neskončí v koši, ale může dál sloužit třeba k ukládání drobných předmětů nebo rodinných fotografií.

Sexy i v pyžamu

„Muži by asi raději konfekční kalhoty. Přijde jim jasnější zvolit velikost S, M, L,“ prozrazuje Kopecká. Ženy ale naopak v pohodě zvládají měření a nemají s objednáváním problém ani u sebe, ani u partnera. Zákaznice vědí mnohem přesněji, co chtějí. „Jednou na začátku jsme ušili kalhoty klientce volnější a ta, když měla cestu do Hradce, se u nás stavila a švadlena jí kalhoty upravila přímo na těle. Tím jsme alespoň rozšířili nabídku střihů na slim fit, klasický a volnější. Díky této zkušenosti jsem pochopila, že každý má jiné očekávání a někdo preferuje volnější kalhoty a pohodlí, jiný zase to, aby v nich vypadal dobře a měl je na tělo,“ dodává.

Majitelka se snaží, aby se firma rozvíjela postupně, a celkem se jí to daří. Vysvětluje: „Nechci, aby podnikáním trpěla moje rodina, ta je pro mě ten nejdůležitější projekt a snažím se ho nezanedbávat. Největší boom je v období kolem Vánoc, loni to byla honička a jsem zvědavá na letošní podzim. Do budoucna chci samozřejmě rozšiřovat kolekci, ale pomalu, jak to přijde a jak to budu cítit.“ Říká, že děti mají skvělé čidlo na stres a poznají, když je toho moc a je čas zvolnit, takže se řídí i podle svého syna.

K propagaci využívá především sociální sítě, pochvaluje si i spolupráci při focení katalogu luxusních postelí. Její „pyžamáky“ se ale dostávají do světa i velice kuriózním způsobem. Kopecká už nošením pyžamových kalhot nakazila své kamarádky, které je nosí nejen doma, ale také třeba na dovolené na pláži.

Dostaly se však už i do ulic v Provence. „Kamarádka byla ve Francii na služební cestě, vyrazila do města a najednou se strašně ochladilo. Volala manželovi, aby jí vzal ty pruhované kalhoty, co má v kufru, až za ní půjde na oběd. On vzal první pruhaté, co našel, a zrovna natrefil na její ,pyžamáky‘. Takže ona tenkrát prochodila dost pobavená celý den v Avignonu v našich ,pyžamácích‘ a myslím, že si toho ani nikdo nevšiml,“ směje se Kopecká.

Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Josef Žídek 

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek