ČEB půjčí Aeru 320 milionů na vývoj nového Albatrosu

13. 7. 2017 | Zdroj: Česká exportní banka, a. s. (ČEB)

motiv článku - ČEB půjčí Aeru 320 milionů na vývoj nového Albatrosu Česká exportní banka podpoří vývoj nového českého letadla. Tuzemskému výrobci AERO Vodochody AEROSPACE a.s. půjčí 320 milionů korun, které firma použije na vývoj cvičného letounu nové generace Aero L-39NG. Letadlo se má stát jedním z nosných výrobních projektů tuzemského výrobce letecké techniky.

„Podpora českých technologií s vysokou přidanou hodnotou je prioritou České exportní banky. Zároveň také podporujeme diverzifikaci tuzemského exportu, protože o výrobky AERA je zájem po celém světě," vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel České exportní banky Karel Bureš.

Letoun L-39 Albatros je legendou českého leteckého průmyslu. Aero těchto letounů historicky vyrobilo přes 2 900 kusů a stále jich je zhruba 700 v provozu u celkem 60 zákazníků po celém světě. Právě tyto flotily, většinou starší 24 let, budou potřebovat generační obměnu.

„Aktuální situace na trhu nabídla Aeru šanci stát se významným světovým výrobcem cvičných proudových letounů. Podpora vývoje letounu ze strany ČEB má velký význam pro český export, protože pokud s L-39NG na trhu uspějeme, bude to v rámci našeho dodavatelského řetězce znamenat úspěch i pro celé letecké odvětví v ČR," řekl finanční ředitel Aera Vodochody Michal Flídr.

Česká exportní banka v minulosti financovala již několik úspěšných projektů společnosti AERO Vodochody AEROSPACE a.s. Poskytla úvěr na vývoj křídla letounů typu CSeries Bombardier a podpořila také vývoj a výrobu komponent pro dopravní letoun KC-390 Embraer.

Projekt L-39NG byl zahájen v červnu 2015 formálním spuštěním konstrukčních prací na konceptu letadla. Přepokládaný první let L-39NG by se měl uskutečnit na přelomu let 2018 a 2019. Potřebné certifikace jsou naplánovány do konce roku 2019.

O L-39NG

Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení. Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte na www.l-39ng.aero.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek