Česká republika se úspěšně prezentovala na veletrhu cestovního ruchu JATA 2017 v Tokiu

25. 9. 2017 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

Jubilejní 40. ročník největšího japonského turistického veletrhu JATA se na výstavišti Big Sight v Tokiu uskutečnil ve dnech 21. 9. – 24. 9. 2017. Veletrh se skládal ze dvou dnů určených odborné veřejnosti, v jejichž rámci proběhly odborné semináře, B2B jednání a prezentace pro média, a z víkendových dvou dnů plně věnovaných prezentacím pro širokou veřejnost a zpestřených bohatým doprovodným programem.

Česká republika se na veletrhu prezentovala expozicí na ploše 18 m², zorganizovanou tokijskou kanceláří agentury CzechTourism a Velvyslanectvím ČR v Tokiu a finančně podpořenou v rámci Projektů ekonomické diplomacie MZV ČR. Pořadatelská Asociace japonských cestovních kanceláří JATA dle prvotních odhadů předpokládá, že bude překonán loňský návštěvnický rekord v počtu celkem 185.000 návštěvníků.

Veletrhu JATA 2017 se v rámci českého stánku zúčastnily následující partnerské organizace: Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, město Brno, firma Prague Boats, firma P&M Ltd., japonský dovozce moravských vín (Znovín Znojmo, Vinařství Ludwig, Vinařství Lacina), českého piva (Pivovary Lobkowicz), dřevěných loutek a dárkového zboží, a firma Designers´ Fridge, dovozce módních kožných rukavic firmy Holík International. Hudební doprovod pak obstarali členové cimbálové muziky Strážničan.

Představitelé výše uvedených institucí a firem z oblasti cestovního ruchu se v odborné části veletrhu zúčastnili v doprovodu pracovníků CzechTourism Tokio řady B2B jednání s potenciálními japonskými partnery, která probíhala ve speciálně vyčleněné networkingové zóně a na základě předem připraveného intenzivního harmonogramu. Víkendový program se poté nesl ve znamení velkého zájmu široké veřejnosti, která měla na dvou připravených pódiích možnost sledovat vystoupení souborů z různých koutů světa, a to včetně nedělního půlhodinového koncertu Strážničanu. V rámci českého stánku zároveň po celé dva dny probíhaly ochutnávky českého vína a piva a krátká leč velmi dynamická a diváky bohatě navštívená vystoupení Strážničanu. Vedle intenzivní prezentace pamětihodností a turistických zajímavostí ČR zde byl zároveň hojně propagován nadcházející 2. ročník samostatného Českého festivalu v Tokiu (28. 9. – 1. 10. 2017) a úspěšný koncept Roku české kultury v Japonsku 2017.

Účast na prezentačních akcích cestovního ruchu v Japonsku má velkou opodstatněnost, neboť Japonsko dlouhodobě patří ke klíčovým asijským trhům z pohledu české incomingové turistiky. Japonská klientela, jakkoliv ještě zdaleka není kvantitativně na optimální úrovni, představuje v naprosté většině příslušníky střední a vyšší příjmové skupiny, kteří většinou cestují do zahraničí na delší zájezdy a neváhají si za kvalitu připlatit. Japonský turista je tudíž celosvětové žádaným „zbožím“, o které se každoročně přijíždí na veletrh JATA ucházet vystavovatelé z většiny turisticky zajímavých zemí světa. Z pohledu českého cestovního ruchu je tedy žádoucí se podobných akcí účastnit i do budoucna, velmi lze také doporučit opětné obohacení nabídky expozice ČR o autentické hudební či taneční vystoupení a ochutnávky tradičních českých nápojů nebo potravin.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Tokiu (Japonsko). Stanislav Beneš, obchodně-ekonomický rada.

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek