České automobilové firmě se na chorvatském trhu daří

10. 11. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

motiv článku - České automobilové firmě se na chorvatském trhu daří Na malém chorvatském trhu se prodalo za období leden až září 2016 celkem 37 805 osobních automobilů, což představuje meziroční nárůst o více než 20 %. Za toto období se v pořadí jednotlivých značek na prvním místě umístila již tradičně firma Volkswagen, před značkami Opel a Renault. Škoda Auto skončila na čtvrtém místě s prodanými 3 108 automobily.

Zajímavé jsou nejnovější údaje za měsíc říjen 2016, kdy sice první místo opět získal Volkswagen s modelem Golf (prodáno 151 automobilů), na druhém místě se však umístila Škoda Octavia společně s modelem Suzuki Vitara (prodáno 111 automobilů) a na třetí místo se vyhoupl model Škoda Fabia (prodáno 108 automobilů).

Popularita automobilů Škoda na chorvatském trhu je na trvalém vzestupu a lze očekávat, že pořadí v dalším období významně ovlivní model Superb. Značka Škoda Auto je na místním trhu považována za velmi dobrý mix německé kvality, odpovídající ceny a dnes už i zajímavého designu.

Prodejní úspěchy firmy Škoda Auto šíří v teritoriu celkově dobrou pověst českého strojírenství, což má příznivý dopad na vnímání další českých strojírenských výrobků, které jsou uvedeny v oborových Mapách obchodních příležitostí (MOP) pro toto teritorium.

Vývoz v Česku vyráběných osobních automobilů představoval v Chorvatsku v roce 2015 částku 80 mil. EUR.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Záhřebu (Chorvatsko).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek