České kardiostimulátory uspěly v Turecku

6. 5. 2015 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Česká firma Mediatrade, která vyrábí kardiostimulátory, udělala sázkou na Turecko ideální trefu. Své výrobky tam představila teprve před rokem na veletrhu v Istanbulu. Do roka a do dne je už nakoupilo mnoho soukromých i státních tureckých nemocnic.

Úspěch společnosti Mediatrade z Valašského Meziříčí byl na tureckém trhu bleskový. V dubnu 2014 firma představila své externí kardiostimulátory na zdravotnickém veletrhu Expomed v Istanbulu. Využila přitom společný prostor v oficiálním Českém stánku. „Zástupce agentury CzechTrade vytipoval několik firem a dohodl nám jednání. Ze všech oslovených firem byla ale jedna nejaktivnější a vzhledem k její perfektní historii na tureckém trhu jsme si ji zvolili jako výhradního zástupce," popisuje začátek expanze na turecký trh produktový manažer Mediatradu Adam Frank.

Zájem tureckých nemocnic o český výrobek následně i samotnou firmu překvapil. Kardiostimulátory EPG 10P, které vynikají jednoduchou obsluhou a snadnou údržbou, se tam začaly okamžitě prodávat jak na běžícím pásu. „V současné době už je objem dodávek do Turecka na úrovni více než 50 procent v poměru k prodanému množství v České republice," pochvaluje si Adam Frank.

Za předešlých 15 let výroby a vývoje prodal Mediatrade zhruba tisíc kardiostimulátorů. Nečekaný úspěch v Turecku ovšem zřejmě katapultuje firmu ještě k podstatně vyšším prodejům.

Nabídli nám platbu předem

Adam Frank oceňuje, že Turci uznávají značku CE. Ta dokládá, že přístroj splňuje požadavky trhu Evropské unie. S touto značkou je pak velice snadné výrobek zaregistrovat i v Turecku. Zároveň Frank chválí tureckou vášeň pro obchod. „Turci jsou velicí obchodníci a umějí velmi dobře vyjednávat. Jakmile si ale jednou získáte jejich důvěru, jsou to perfektní obchodní partneři, kteří žádají další typy vašich výrobků. Platební morálka je naprosto bez problémů. Nám dokonce nabídli placení 100 procent peněz předem," říká český byznysmen.

„Jedinou překážkou je, že každý distributor musí mít svého Turka. Veškeré lékařské přístroje se musejí registrovat na tureckém ministerstvu zdravotnictví, a to pouze tureckou firmou. Registrace přístroje lze udělat pouze jednou na jednu firmu. Není to tedy tak, že by například jeden typ našeho externího kardiostimulátoru dodávaly v Turecku dvě či více firem," doplňuje Adam Frank.

Externí kardiostimulátor

Externí kardiostimulátorSlouží pro dočasnou stimulaci srdce. Používá se například před operací vnitřního kardiostimulátoru nebo pro okamžité zajištění pulzu pacienta. Cílovými zákazníky jsou specializovaná střediska v nemocnicích. Je určen zejména pro jednotky intenzivní péče. Využití najde především na koronárních jednotkách, na kardiochirurgickém oddělení, v menší míře na neurologických, chirurgických či ortopedických odděleních.

Na registraci půjdou další tři výrobky

Podnikatel oceňuje pomoc vedoucího kanceláře české proexportní agentury CzechTrade v Istanbulu Michala Košča. „Velice nám usnadnilo práci to, že jsme chodili již za ověřenými firmami spolu se zástupcem CzechTrade. Bez jeho pomoci bychom se nedostali ani k jednatelům daných firem. CzechTrade se zaručil za kvalitu naší firmy a nám zase zaručil kvalitu oslovených společností," říká Adam Frank.

Vzhledem k až nečekaně dobrému odbytu chce firma z Valašského Meziříčí v Turecku v nejbližší době začít registrovat další tři výrobky. Jde o externí kardiostimulátor s bifázickou stimulací, jícnový kardiostimulátor a neurostimulátor. Je ideální čas, protože turecké zdravotnictví právě prochází obdobím rozsáhlé modernizace.

Převzato z časopisu E15 Český export, přílohy divize Euro E15, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade. Autor článku: Tomáš Stingl

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek