České letectví získalo vstup na čínský trh s dalším ultralightem

3. 8. 2017 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

Česká letadla mají v Číně dobré jméno a zájem o ně roste. V polovině července 2017 se otevřel čínský letecký trh dalšímu českému výrobci ultralehkých letadel, když Čínský úřad pro civilní letectví (CAAC) udělil validační typový certifikát (VTC) pro ultralight FM 250 Vampire společnosti Carbon Design. Je to již třetí VTC pro české ultralehké letadlo za poslední rok a brzy budou následovat další.

Na čínský trh začínají úspěšně pronikat česká ultralehká letadla. V červenci 2017 obdržel od Čínského úřadu pro civilní letectví (CAAC) validační typový certifikát (VTC) již třetí ultralight za poslední rok – tentokrát FM 250 Vampire společnosti Carbon Design. Certifikát předal zástupcům Carbon Design a jejich čínským partnerům Wangfeng na sportovním letišti v Mladé Boleslavi vrchní inspektor CAAC Yin Shijun.

Vampire díky certifikátu nyní může být prodáván na čínském trhu. Další dvě česká ultralehká letadla SL600 a ALTO 92 již získala certifikát v loňském roce a první modely se již začínají v Číně etablovat. Čínský trh s malými letadly se rychle rozvíjí a za několik let mají čínské nebe brázdit tisíce těchto strojů.

Vedení CAAC mělo možnost se s letadlem Vampire proletět nad Mladou Boleslaví a osobně si vychutnat krásu sportovního létání, kterou si nyní budou moci okusit i piloti v Číně. Na mladoboleslavském letišti byl také připraven ultralehký letoun Shark, který by měl být letos dalším na řadě se získáním VTC pro čínský trh.

České letectví má v Číně nebe otevřené a kromě ultralightů úspěšně funguje spolupráce ve výcviku čínských pilotů nebo provoz přímých leteckých spojení mezi Prahou a Čínou. Připravují se nové projekty a řada českých leteckých firem se představí na konci srpna 2017 na leteckém veletrhu ve městě Xian.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Pekingu (Čína). Autor: Lukáš Opatrný.

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek