Český export láme rekordy, CzechTrade rozšiřuje služby pro vývozce

6. 5. 2016 | Zdroj: CzechTrade

Český export v posledních pěti letech neustále roste. Ministerstvo průmyslu a obchodu očekává rekordní výsledky i v letošním roce. S pozitivním trendem souvisí i vyšší zájem vývozců o služby státní agentury CzechTrade, která letos spustí tři interní projekty na podporu českých firem na zahraničních trzích do roku 2018.

„Českému průmyslu a exportu se v současnosti nebývale daří. Již pátým rokem v řadě roste český vývoz i celkový obrat zahraničního obchodu. V únoru jsme zaznamenali meziroční zvýšení o 4,5 procenta,“ připomněl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Mládek zároveň označil CzechTrade za klíčovou instituci pro podporu exportu, a to zejména malých a středních firem, v České republice. „Za dvacet let své existence poskytla služby již více než 40 tisícům firem,“ doplnil člen vlády.

Šance pro úspěšné

Státní agentura letos spouští program Šance pro úspěšný export, jehož cílem je motivovat české firmy k expanzi do zahraničí. Úspěšný exportér, který splní dané podmínky a bude souhlasit s medializací svého úspěchu, získá od agentury CzechTrade další službu zdarma.

„V prvním čtvrtletí letošního roku našich služeb využilo o 18 % více nových klientů než ve stejném období v roce 2015. Klademe větší důraz na exportní úspěchy našich klientů, prostřednictvím kterých chceme inspirovat další, především malé a střední podniky, ke vstupu na zahraniční trhy,“ shrnuje generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Od června se tuzemské společnosti mohou hlásit také do interních projektů NOVUMM a NOVUMM KET.

V rámci programu NOVUMM agentura počítá s podporou účasti malých a středních podniků na 100 zahraničních veletrzích. Podniky, které se projektu zúčastní, zíkají podporu v hodnotě až 80 000 korun.

Projekt NOVUMM KET se zaměřuje na firmy z oblasti tzv. key enabling technologies, kam spadají mikro a nanoelektronika, fotonika, nanotechnologie, průmyslové biotechnologie, pokročilé materiály a pokročilé výrobní technologie. Firmy z těchto oborů budou moci získat podporu až 90 000 korun na účast na 50 zahraničních veletrzích. V obou případech se chce agentura CzechTrade výrazně zaměřit i na mimoevropské trhy.

Třetím interním projektem CzechTrade je tradiční Design pro konkurenceschopnost, do kterého se malé a střední české firmy budou moci opět hlásit od června 2016. Získají tak podporu v hodnotě 50 000 korun na spolupráci s designérem a 130 000 korun na individuální prezentaci na zahraničním designovém veletrhu. Více o projektu si přečtěte v článku Design pro konkurenceschopnost – Investice do vaší budoucnosti na BusinessInfo.cz.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek