Český technologický start-up získal podporu z evropského programu Horizont 2020

19. 4. 2016 | Zdroj: Technologické centrum AV ČR

motiv článku - Český technologický start-up získal podporu z evropského programu Horizont 2020 Společnost Netcampaigner.com s.r.o. se v celoevropské konkurenci stala sedmým držitelem prestižního grantu z ČR, který získala pro vývoj svého systému Incomaker. Ten umožní firmám mnohem snáze řídit jejich marketingové aktivity. Produkt vyvíjí mezinárodní tým a je určen pro globální trh.

Grant získala firma z evropského programu Horizont 2020, jehož součástí je specifický nástroj navržený pro malé a střední podniky (MSP), jež nabízí podporu ambiciózním inovačním firmám pro uplatnění výrobků nebo služeb na mezinárodním trhu.

Schéma programu Horizont 2020 (H2020) pro MSP (tzv. SME Instrument) podporuje podniky ve třech fázích. V první fázi firma získává grant 50 tisíc euro na zpracování studie proveditelnosti uplatnění inovace na trhu. Podporu žadatelům do programu H2020 poskytuje Národní informační centrum pro evropský výzkum Technologického centra AV ČR (TC AV ČR). Jeho pracovníci nabízejí konzultace k projektům ve všech fázích jejich přípravy včetně specializovaného poradenství k finančním a právním otázkám. K dobré orientaci v programu podpory z H2020 firmě přispělo TC AV ČR svými odbornými znalostmi o problematice a doporučeními.

Tomáš Šalamon, spoluzakladatel projektu Incomaker, říká: "Od začátku jsme měli ambice uspět na mezinárodním trhu. Podpora EU z programu Horizont 2020 je pro nás samozřejmě skvělou zprávou, která do značné míry potvrzuje životaschopnost naší inovace a pomůže nám nyní při testování prakticky hotového produktu. Věříme, že naše inovace bude stejně zajímavá i pro investory."

K samotnému produktu pak dodává: „Na základě našich předchozích projektů víme, jak těžké je pro mnoho firem řídit svoje marketingové aktivity. Na trhu je mnoho marketingového software, který dokáže některé činnosti usnadnit, třeba odeslat emaily, ale nepomůže uživateli s taktikou co, kdy a jak. Incomaker na to jde z druhé strany - na základě analýz velkého množství dat hledá příležitosti a navrhuje uživateli, jaké akce mu v danou chvíli pomohou dosahovat jeho cílů. Chceme nabídnout nástroj, který firmám ušetří čas a zejména náklady. Software bude umět optimalizovat klasický e-mailing, PPC kampaně, marketing na sociálních sítích, bannerové reklamy, remarketing a mnoho dalšího“.

Pracovníci TC AV ČR, kteří konzultovali přípravu projektu Incomaker, dodávají: „Ze zkušeností víme, jak je pro firmy obtížné napsat kvalitní projekt, který zaujme mezinárodní expertní hodnotitele. Konkurence je vzhledem k atraktivitě schématu velká a hodnotící kritéria velmi přísná. Rozhodují detaily. Firma musí přesvědčit nejen o kvalitách své inovace, ale i o promyšlenosti strategie průniku na trh. Proto nás velice těší úspěch každého českého žadatele a usilujeme o to, aby jejich cesta za evropskými výzkumnými a inovačními granty byla co nejsnazší.“

TC AV ČR je rovněž národním koordinátorem mezinárodní sítě na podporu podnikání Enterprise Europe Network. Tato síť zprostředkovává úspěšným žadatelům SME Instrumentu odborný koučink experta na komercializaci inovací. Úspěšnost subjektů z České republiky se pohybuje pod 5%. Mezi nejúspěšnější země EU s nejvyšším počtem podpořených projektů se řadí Španělsko, Itálie a Velká Británie.

O projektu Incomaker:

Incomaker je projekt českého technologického start-upu zahájený v roce 2015. Slouží k optimalizaci a automatizaci marketingových procesů zejména v menších a středních firmách. Software na základě analýz velkých množství dat hledá příležitosti a navrhuje akce vedoucí k lepšímu plnění firemních cílů. Optimalizuje marketing na sociálních sítích, e-mailing, PPC kampaně, remarketing, PR aktivity, competitive intelligence a řadu dalších oblastí.

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek