Českým výrobcům potravin se otevírá šance dodávat na britský trh

13. 5. 2016 | Zdroj: CzechTrade

Dodávat na náročný britský trh potraviny bývá pro české výrobce nesplnitelným cílem. Zahraniční kancelář CzechTrade v Londýně doporučuje tuzemským firmám neoslovovat řetězce přímo, ale zkusit se prosadit přes velkého distributora.

gima-jednaniS jedním takovým zprostředkovala státní agentura pro podporu exportu CzechTrade českým firmám jednání. CzechTrade se loni rozhodl oslovit místního velkého distributora potravin GIMA UK, který se zaměřuje na tzv. ethno food.

Konkurence je ve Velké Británii obrovská a firmy ze zemí jak Česko mají velmi obtížnou pozici. V místních obchodech najdete rozsáhlou nabídku zboží všech kategorií od renomovaných britských i mezinárodních výrobců.

Hlavními zákazníky velké řetězce

Původem turecká firma se na tamním trhu pohybuje od roku 1998 a do 2000 obchodů nabízí více než 2500 produktových řad. Jejími hlavními zákazníky jsou velké řetězce (ASDA, Morrisons a Sainbury’s.), podstatnější část produktů ale dodávají do takzvaných „corner shops“.

„Výrobky jsou určené pro skupiny emigrantů, které ve Velké Británii žijí. Zejména pak Turci, Řekové, Poláci, Bulhaři, Rumuni, Chorvati, Makedonci a další. Celkem GIMA UK nakupuje zboží z téměř dvacet zemí střední a východní Evropy,“ prozrazuje ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Londýně Martin Macourek.

Jednání s českými firmami

Martin Macourek domluvil s nákupčí zmíněné společnosti konkrétní požadavky na výrobce a jejich produkty. Z více jak 30 firem si vybrala deset českých výrobců, s nimiž měla zájem osobně jednat.

Dodavatelské fórum se tentokráte konalo v prostorách zahraničního partnera v Londýně. Z vybraných firem se pět účastnilo osobních jednání, tři firmy zastoupil CzechTrade formou katalogové a vzorkové prezentace.

Dodavatelské fórum proběhlo 10. května 2016. Jednáním předcházela prezentace společnosti GIMA UK následována prohlídkou skladových prostor, balírny luštěnin pod vlastní značkou Bodrum a balírny oliv. Po prohlídce měla každá z účastněných firem prostor pro samostatná jednání s nákupčími. Prezentovány byly výrobky z čokolády, sladkosti, mléčné produkty, minerální léčivé vody, limonády, uzeniny a čaje.

Po skončených jednáních projevila zástupkyně GIMA UK zájem o pokračování ve spolupráci, konkrétně zmínila zájem o segment Bio potravin. Cílem CzechTrade nyní bude dostat nákupčí na jednání do Česka.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek