Čeští výrobci hudebních nástrojů se představili na veletrhu v Kalifornii

23. 1. 2017 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Čeští výrobci hudebních nástrojů se představili na veletrhu v Kalifornii V kalifornském Anaheimu se ve dnech 19. až 22. ledna 2017 konal prestižní veletrh hudebních nástrojů NAMM (National Association of Music Merchants), kterého se letos díky záštitě CzechTrade účastnilo i sedm českých firem. Tento veletrh patří k největším svého druhu v USA s více než 100 tisíci návštěvníky ze 120 zemí světa.

Firma BSG Musical Instruments vystavovala své kytary. Klavíry prezentovala světoznámá česká firma Petrof, jejíž historie sahá do roku 1864 a je již dlouho etablována na americkém trhu. HARMONIKAS s.r.o. ukázala návštěvníkům své ručně dělané harmoniky. NBE Guitars předvedla publiku elektrické kytary. ŠIBA Plus vystavovala svůj široký sortiment kožených obalů na hudební nástroje a příslušenství, který svým stylem zaujal především kupující z amerického Jihu. Janiček PICKS se díky NAMM chce do USA vrátit se svými ručně dělanými trsátky vyráběnými unikátní technologií. Firma Strunal Schoenbach s.r.o.  předvedla své housle, violy, violoncella, kontrabasy a kytary.

Český stánek na NAMM

Český stánek na NAMM

Celkově je výroba a prodej hudebních nástrojů a příslušenství světovým byznysem v hodnotě 17 miliard USD. Spojené státy americké představují jeden z nejperspektivnějších trhů – celkově se v USA ročně prodají hudební nástroje a příslušenství v hodnotě 7 miliard USD (tj. 40 % světového trhu) z toho přes 65 % prodaných nástrojů a příslušenství je z dovozu.

V USA podle některých statistik hraje na nějaký hudební nástroj přes 24 milionů obyvatel a prodejem a servisem hudebních nástrojů se živí přes 35 000 osob a 12 000 firem. Největší podíl na americkém trhu mají strunné nástroje (za 1,4 mld. USD) a dechové nástroje (540 mil. USD). Přes 30 % výdajů dnes směřují na elektronické vybavení a elektronické hudební nástroje, zesilovače, mikrofony, digitální mixéry, elektronické bubny, reproduktory.  

Generální konzul Pavol Šepelák na českém stánku na NAMM

Generální konzul Pavol Šepelák na českém stánku na NAMM

S tím, jak Amerika překonala krizi z let 2009–2011, se výdaje za hudební nástroje vrací zpět na předkrizovou úroveň. Přes 20 % hudebních nástrojů kupují mladí (ve věku 18–24 let) a 12 % lidé středního věku (34–44 let), což z těchto věkových skupin činí nejperspektivnější potenciální kupující, na které se musí zaměřit každá firma z hudebního průmyslu.

Podobně jako většinu sektorů, tak i trh s hudebními nástroji začínají zásadním způsobem ovlivňovat nové trendy spojené s rozšířením Internetu a moderních technologií. Online obchody jako Amazon či eBay začínají být dominantními prodejci na úkor kamenných prodejen. Digitálních technologie – nové možnosti dané virtuální realitou, herními konzolemi a streamovacími službami pak ovlivňují, jak dnes nastupující generace hudbu konzumuje, vytváří či šíří. I přesto tvoří veletrh NAMM nejlepší příležitosti pro potenciální české firmy z oboru, jak americkému publiku představit své produkty. 

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Los Angeles (Spojené státy americké). Autor: Marino Radačič, ekonomický diplomat.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek