CzechTourism a moravské kraje propagovaly na italském veletrhu Českou republiku

27. 9. 2017 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

Ve dnech 9. až 17. září 2017 se zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Itálii společně se čtyřmi moravskými kraji zúčastnilo veletrhu kempování a aktivní dovolené Salone del Camper v severoitalské Parmě. Prezentace ČR proběhla poprvé v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie.

Stánek ČR byl financován z prostředků Ministerstva pro místní rozvoj, agentury CzechTourism a zúčastněnými kraji. Moravské kraje se na veletrhu v rámci své dlouholeté spolupráce prezentovaly společně.

Již v pořadí 8. ročník parmského veletrhu, který má za cíl veřejnosti představit nejnovější trendy z oblasti outdoor aktivit, představil na ploše o 120 tisíc m2 více než 300 firem. Veletrh přivítal 145 tisíc návštěvníků, což je o 12 % více oproti předchozímu ročníku. Opět se tak ukázala jako velmi přínosná spolupráce s italskou Asociací výrobců karavanů a obytných vozů (APC) společně s majitelem výstavních prostor Fiere di Parma. Na veletrhu bylo vystaveno přes 700 vozidel, speciálně uzpůsobených pro outdoorové a volnočasové aktivity, přičemž letošní ročník se obzvláštně věnoval u zákazníků velmi populárnímu retro stylu, který se letos inspiroval převážně designem jacht. Mezi nejúspěšnější novinky se taktéž řadí výstavní plochy se zážitkovými aktivitami a prostory pro děti a sekce Stany & Outdoor.

Objevování a poznávání destinace s obytným vozem nebo přívěsem je v Itálii oblíbenou a velmi rozšířenou formou cestování. Itálie patří mezi nejvýznamnější evropské země jak v užívání, tak ve výrobě karavanů, je jich zde registrováno více než 300 000 (uživatelů je pak kolem jednoho milionu). V roce 2016 bylo vyrobeno 15 150 nových karavanů, což je nárůst oproti předchozímu roku o rovných 22 %. V dobré kondici se nachází i jejich export, v minulém roce bylo vyvezeno více než 13 tisíc jednotek, což představuje přibližně 77 % celkové produkce. Výše uvedené údaje potvrzují pozitivní trend vývoje italského outdoorového trhu a zájmu o něj, který tak skýtá nespočet obchodních příležitostí nejen pro italské výrobce.

Aktivní dovolenou upřednostňují rodiny s dětmi, typickou posádkou karavanu jsou manželé s jedním až dvěma dětmi, dvojice bez dětí a skupiny kamarádů ve věku mezi 30 a 55 lety. Jedná se o vzdělané osoby především z města, které preferují cestování s obytným vozem nejen pro možnost rychlého přemístění, ale také pro pocit volnosti a nezávislosti. Mezi nejnavštěvovanější země Italů cestujících obytným vozem patří Francie, Chorvatsko, Španělsko a Německo. Vzrůstající trend vykazuje střední a severní Evropa.

Česká republika se díky své poloze, pestrosti krajiny, památkám i tradicím jeví jako ideální destinace pro tuto cílovou skupinu. Z tohoto důvodu volí zastoupení CzechTourism ve spolupráci s moravskými kraji (včetně Moravskoslezského kraje, Olomouckého kraje, jižní a východní Moravy) účast na tomto v Itálii stěžejním veletrhu. V letošním roce byla jejich účast poprvé finančně podpořena v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie MZV ČR.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Římě (Itálie). Autor: Jiří Jílek, vedoucí obchodně-ekonomického úseku.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek