CzechTrade představuje na London Design Festivalu českou značku Stanický

21. 9. 2017 | Zdroj: CzechTrade

Přehlídka London Design Festival, která již popatnácté proměňuje od 16. do 24. září Londýn v metropoli mezinárodního designu, tradičně přitahuje špičkové britské interiérové designéry, architekty a obchodníky. Českou účast letos zaštiťuje Petr Stanický.

Ten s podporou Českého centra v Londýně vytvoří dvě monumentální skleněné instalace pro prestižní Victoria and Albert Museum a ve spolupráci s britskou pobočkou agentury CzechTrade český pavilon pro přehlídku luxusního designu Decorex International.

Petru Stanickému se dostalo velké pocty, když ho ve spolupráci s Českým centrem v Londýně oslovilo slavné londýnské muzeum designu a architektury Victoria a Albert s pozváním, aby pro ně při příležitosti London Design Festivalu vytvořil speciální instalaci. Návštěvníci muzea tak v jeho prostorách najdou Evokace – dvě skleněné instalace z vrstveného a recyklovaného skla o velikosti 3 a 2 m. Stanický se tím postavil po bok takových hvězd, jakými jsou britský designér Ross Lovegrove, který pro V&A vytvořil 21 m dlouhou třídimenzionální tapisérii, a australský umělec Flynn Talbot, který navrhl velkou světelnou instalaci.

Mezi skutečnými a smyšlenými tvary

„Evokace se nacházejí na pomyslném mezníku protínajícím hranici skutečných tvarů a forem s těmi, které lze naznačit pouze smyšlenými, iluzorními sochařskými evokacemi,“ říká Stanický. „Skleněný povrch utvářející zrcadlový efekt, juxtapozice plochých rovin a rozměrnost získaná vrstvením kovových spletí spolu s tajemnými stěnami ze skla vtahují pozorovatele do rozmanitého světa.“

Petr Stanický proslul svými monumentálními, především skleněnými instalacemi a intervencemi v architektuře. Jde o umělce, který ve své tvorbě čerpá z hluboké znalosti materiálů a využívá širokou škálu dovedností. Svobodně osciluje mezi realistickým a abstraktním stylem, volbou tradičních i netradičních materiálů.  

Decorex International, přehlídka luxusního až dekadentního designu, je nejen nádhernou inspirací a výstavou luxusního nábytku, textilií, svítidel a dekorativních předmětů včetně skla, ale také významnou kontraktační platformou, jejíž návštěvníci obvykle mají pravomoc rozhodovat o nákupech. Právě tato skutečnost vzbudila pozornost britské pobočky agentury CzechTrade, která spojila síly s Univerzitou Tomáše Bati (UTB) s cílem postavit na Decorexu prestižní český pavilon.

Celého projektu se v pozici uměleckého ředitele ujal vedoucí ateliéru skla UTB Petr Stanický. Spolu s architektem Michaelem Klangem vytvářejí unikátní pavilon šitý na míru události, který se pyšní luxusním českým nábytkem od firem Dřevodílo Rousínov a Egoe, čtyřmi nevídanými lustry od společností Clartés Bohemia a Kolektiv Ateliers, parketami ve formě ještěrek od firmy Princparket a dekorativním sklem od českých mistrů, například v podání ateliéru Astera Glass.

Zapojení studentů i lustr v baru

Do tvorby pavilonu, včetně jeho grafické stránky, se výrazně zapojili studenti UTB, čímž se akademická půda slibně propojila s českými designovými výrobci. CzechTrade spolu s českou ambasádou pak před akcí navázal klíčové partnerství s britským ústavem British Institute of Interior Designers. Dne 18. 9. 2017 se tak v českém pavilonu uskutečnil živý networking s britskými interiérovými designéry, kteří mají zájem o spolupráci s českými výrobci. Akci zahájí náměstek Ministra zahraničních věcí ČR Miloslav Stašek spolu s českým velvyslancem v UK Liborem Sečkou. Bude se podávat pivo z několika malých českých tradičních pivovarů jako Matuška, Únětice, Zubr či Pernštejn, které podtrhne řemeslný charakter české expozice.   

Česká stopa na Decorexu konečně zasáhne i do prestižního champagne baru, VIP prostoru u vstupu na veletrh. Tomu bude dominovat velký luxusní lustr ze společnosti Clartés Bohemia, jehož autorem je proslulý britský designér Theo Vanderzalm. Umístění českého exponátu do těchto prostor vyjednala agentura CzechTrade. „Ukazuje se, že čeští výrobci svítidel jsou jednoznačně ideálními partnery pro britské designéry, kteří hledají vysoce flexibilní české firmy nabízející vysokou řemeslnou úroveň a profesionální přístup,“ uzavírá vedoucí britské pobočky agentury CzechTrade, Martin Macourek. 

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek