DEN ČESKÉHO PIVA, CHMELE A SLADU a italský trh s pivem

30. 9. 2015

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 29.09.2015
  • Zdroj: Coldiretti, Assobirra

Velvyslanectví ČR v Římě společně s kanceláří CzechTrade v Miláně, zahraničním zastoupením CzechTourism v Itálii, Ministerstvem zemědělství ČR a Kanceláří účasti ČR na Všeobecné světové výstavě EXPO 2015 organizují dne 1. října 2015 podnikatelský seminář „Den českého piva, sladu a chmele na EXPO 2015 v Miláně“. Seminář se koná s přispěním Ministerstva zahraničních věcí ČR v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie. Uskuteční se v atraktivních prostorách národního pavilonu České republiky na EXPO 2015 v Miláně.

Cílem podnikatelského semináře je podpora vývozu českého piva, sladu a chmele do Itálie, zvýšení povědomí o tradičních výrobcích českého pivovarnictví, chráněném zeměpisném označení „České pivo“ i tradičním výrobním postupu, jež určuje nezaměnitelné atributy českého piva. Seminář reaguje nejen na stále věhlasné české produkty z daného sektoru, ale především na rostoucí oblibu piva v Itálii, která se odráží i v rostoucím trhu s tímto nápojem.

Nyní je v Itálii podle Coldiretti 30 milionů spotřebitelů piva. Každý z nich za rok průměrně uhasí svou žízeň 29 litry piva různého druhu.

Nejvíce jsou v oblibě tzv. řemeslná piva, tedy piva, která nejsou vyráběna průmyslově. Itálie zažívá opravdový boom ve výrobě právě tohoto piva: v roce 2004 se v zemi nacházelo pouze 30 řemeslných pivovarů, nyní jich je 600. Jedná se o působivé číslo, vezmeme-li v potaz, že Itálie byla vždy zemí s tradicí ve výrobě a spotřebě především vína, nikoli piva. Pouze v loňském roce se z Itálie vyvezlo 30 milionů litrů řemeslného piva.

Především díky minipivovarům se zvýšil vývoz piva ze země, italské pivovarnictví roste na zahraničních trzích, ale nedokáže čelit klesající tendenci na domácím trhu. I přesto je v posledním desetiletí tento trh svědkem nárůstu o rekordních 28 %, a to v prvních šesti měsících roku 2015 v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. V minulém roce se celková produkce piva v Itálii zvýšila o 2 % na 13,5 milionů hektolitrů. Nejvíce dynamický byl vývoz, jež vzrostl o 3,5 % na více než dva miliony hektolitrů, zatímco prodeje na domácím trhu stagnovaly. V posledních třech letech zažil silný růst především sektor mikropivovarů, jejichž počet se zvýšil z 331 (rok 2011) na 585 (2014). Vývoz do Německa zaznamenal nárůst o 37 %, do Švédska o 5 % a do Velké Británie o 3%.

Důležitou brzdou pro další rozvoj italského pivovarnictví jsou podle Assobirra spotřební daně, jež v posledním roce a půl vzrostly o 30 %. V současnosti tak spotřební daně a daň z přidané hodnoty tvoří 37 eurocentů z jednoho eura načepovaného piva. To dle pivovarníků činí jejich produkt méně konkurence schopný, vezme-li se v úvahu, že spotřební daň není v Itálii uvalena na víno. “Pokud by se spotřební daně vrátily na úroveň před zvýšením v roce 2014, tak by pivovary mohly vygenerovat až na 3 tisíce nových pracovních míst,” dodává ředitel Assobirra Filippo Terzaghi. Cena piva vzrostla v posledním roce o 3 %.Ilustrační obrázek

Zdroj: Coldiretti, Assobirra
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně.

 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: