Desatero pro obchodování s Japonskem

1. 10. 2013 | Zdroj: CzechTrade

Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Japonskem deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem.

  1. Angličtina je v obchodním styku používána na různé (obvykle dosti nízké) úrovni, zásadní obchodní jednání veďte za pomoci tlumočníka.
  2. Při prvním setkání s obchodním partnerem přijměte vizitku oběma rukama a důkladně si ji přečtěte. Dejte najevo, že rozumíte, co je na ní napsáno.
  3. Po předání vizitky obvykle následuje úklona. Pokud japonský partner podá ruku, potřeste s ní jemně a řekněte, že vás velmi těší, že ho poznáváte.
  4. Na úvod schůzky je vhodné poděkovat za přijetí a poskytnout dostatečné údaje o vlastní osobě a firmě.
  5. Během komunikace s japonským partnerem neskákejte nikomu z přísedících do řeči. Mluvte pomalu a srozumitelně. Na vizitky si v průběhu schůzky nedělejte poznámky.
  6. Dbejte na připravenost marketingových podkladů, vizitky i propagační materiály by měly být v japonštině.
  7. Alespoň jedna reference, resp. zkušenost s místním trhem je velkou výhodou.
  8. Přesně dodržte to, na čem se během schůzky domluvíte. Pošlete vše v domluveném termínu. Pokud hrozí zpoždění, upozorněte na tuto skutečnost partnera předem.
  9. Pokud se jedná o významnější schůzku (1. kontakt), je dobré dát všem zúčastněným v závěru schůzky malý dárek. Předávejte v pořadí podle významnosti ve firmě.
  10. Po návratu do kanceláře pošlete děkovný e-mail. Na veškeré e-maily od japonské strany reagujte promptně, třeba jen krátkou zprávou, že jste e-mail přijali a pracujete na něm.
Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek