Desatero pro obchodování s Německem

19. 5. 2014 | Zdroj: CzechTrade

motiv článku - Desatero pro obchodování s Německem Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Německem deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem.

1. Respektujete kulturní odlišnosti a na jednání se připravte. Připravte se na odlišný styl jednání německého partnera, jehož charakteristikou je věcnost a přímost, nenechat se odradit zdánlivou odměřeností. Němci se nebojí jít do konfliktu, proto je vhodné být na jednání dobře připraven a argumentačně vybaven.

2. Komunikujte systémově. Pokuste se vést věcnou diskuzi, neodchylujte se zbytečně k detailům, jednejte bod po bodu, strukturovaně a rozlišujte priority a méně podstatné věci!

3. Uplatněte schopnost improvizovat. Kromě přizpůsobení se německé organizovanosti je současně výhodou se nevzdávat české schopnosti improvizace a uplatnit kreativitu.

4. Prezentujte se sebevědomě. Kvalitně a moderně zpracovaný web a propagační materiály hrají důležitou roli při vnější prezentaci firmy. Web je dnes vizitka firmy, která určuje její postavení a vnímání na trhu. Pro stabilní pozici na trhu je klíčová průběžná a velmi aktivní profesionální marketingová propagace.

5. Nebojte se telefonovat. Vzhledem k formálnímu a často odměřenému způsobu komunikace zjistíte z telefonického rozhovoru mnohem více, než při pouhé komunikaci prostřednictvím emailu.

6. Nespoléhejte na to, že se domluvíte anglicky. V malých a středně velkých firmách se bez němčiny neobejdete. Znalost němčiny je vždy výhodou, zvyšuje „komfort“ komunikace při dlouhodobější spolupráci a zároveň i důvěryhodnost před německým partnerem.

7. Dodržujte termíny a buďte spolehliví. Pro dlouhodobé rozvíjení obchodních vztahů s německými partnery je nutná spolehlivost, důvěryhodnost, dodržení slova a dohodnutých termínů, pragmatičnost a dochvilnost.

8. Nepodceňujte znalost informací německého partnera. Ceny zbytečně nenadsazujte! Německé firmy mají perfektní informace o cenách nejen z německého hyper konkurenčního trhu, ale díky své pozici exportního šampiona téměř z celého světa.

9. Jen dobrá cena a kvalita na náročném koncentrovaném trhu nestačí. Design a inovace jsou v současnosti prodejním argumentem a zdrojem konkurenční výhody. Nezapomínejte na certifikace a reference. Německo je blízký trhy, ale náročný.

10. Hledejte obchodního zástupce. Němci jsou výborní obchodníci – hledejte obchodní zástupce s již vybudovanými distribučními kanály – motivace je daná podstatou provizních odměn. Je to finančně méně náročná a podstatně rychlejší cesta, jak se dostat na německý trh.

Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek