Desítky firem projevily na exportním fóru CzechTrade zájem o německý trh

10. 3. 2016 | Zdroj: CzechTrade

motiv článku - Desítky firem projevily na exportním fóru CzechTrade zájem o německý trh První ze série exportních fór v rámci programu tzv. Exportního koučinku uspořádala začátkem března v Ostravě státní agentura CzechTrade. Zájemci se dočkali podrobných informací o trhu našeho největšího obchodního partnera i cenných rad. O export do Německa projevilo zájem téměř 90 malých a středních podniků, kterým jsou tyto akce určeny.

Informace o německém trhu poskytl firmám zahraniční zástupce agentury CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš. Od března je v Ostravě místním podnikům k dispozici také regionální exportní konzultant.

Další konference, zaměřená na skandinávská odbytiště, proběhne 10. března v Plzni. Firmy z ústeckého kraje se zase mohou těšit na setkání věnované bulharskému a rumunskému trhu, které se uskuteční 21. dubna.

„Jednalo se o první akci, kterou jsme v rámci Exportního koučinku pořádali. Obrovský zájem lokálních firem nás příjemně překvapil. Potvrdilo se, že Německo je stále naším nejvýznamnějším exportním partnerem a že mimopražské malé a střední podniky tento typ akcí postrádaly. Účastníci ocenili exkluzivní možnost promluvit si s našimi zahraničními pracovníky,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Praktické rady pro vývoz

Adam Jareš se ve společné prezentaci s místní firmou A.L.P. Ecology zaměřil na praktické rady pro vývoz do Německa. Reprezentanti českých firem se tak například dozvěděli, jaké databáze mohou využít při hledání distributorů či zákazníků, proč je dobré si vytvořit síť obchodních zástupců a jaké jsou výhody používání německého telefonního čísla.

„S agenturou CzechTrade spolupracujeme už několik let. Nechali jsme si od nich zpracovat studie před vstupem na německý a rakouský trh. Na ostravské akci jsem ocenil hlavně praktické informace o databázích a rady, jak si například ověřit bonitu potenciálního obchodního partnera, prozradil Jaromír Dvořák ze společnosti BAEST Machines & Structures.

Ředitel sekce služeb pro exportéry Milan Ráž seznámil zástupce zúčastněných firem se spektrem služeb, jež agentura CzechTrade malým a středním podnikům nabízí. Podnikatelům byli k dispozici také náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Ivan Strachoň, zástupce ministerstva průmyslu a obchodu Jiří Dorňák, Tomáš Píša z ministerstva zahraničních věcí, Natalie Šitavancová z evropské poradenské sítě Enterprise Europe Network a Veronika Friedlová z regionálního zastoupení agentury CzechInvest.

Od března v Ostravě funguje také regionální kancelář agentury CzechTrade, kde je firmám z Moravskoslezského kraje k dispozici regionální exportní konzultant Lada Kratochvílová.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek