Dinoprofit: získejte nové zákazníky jednoduše

15. 6. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Brněnský start-up Dinoprofit chce podle svého zakladatele Tomáše Petrů zamíchat se soustavou používaných systémů prodeje zboží a služeb ve světě. Pro svůj záměr chce využít fenomén osobního doporučení pro získávání nových zákazníků.

Jak se podařilo společnosti Dinoprofit získat podporu mezinárodního inovačního centra :agile, za nímž stojí E.ON a které pomáhá rozvíjet nové nápady a řešení do podoby konkurenceschopných obchodních modelů?
S trochou nadsázky často říkám, že co se má stát, to se stane. Zřejmě jsme i byli ve správný čas na správném místě. Měli jsme co nabídnout a byli jsme dobře připravení. Naše myšlenka zaujala lidi z týmu :agile natolik, že jsme dostali šanci zúčastnit se takzvaného Demo Day v Essenu, aniž bychom předtím prošli tříměsíční přípravnou fází jako ostatních dvanáct start-upů, které se na Demo Day rovněž prezentovaly a bojovaly o získání mentorů a investorů pro svoje projekty.

Čím se vám podařilo manažery a investory zaujmout?
Drtivá většina přítomných v publiku nebyla žádnými nováčky v byznysu, a tak vědí, s čím se firmy potýkají. Pokusili jsme se to udělat tak, aby si představili situaci, že si jejich firma může objednat nové zákazníky tak snadno jako přes e-shop a zaplatit za jejich akvizici tolik, kolik sama bude chtít. Kterému manažerovi či majiteli firmy by se tato možnost nelíbila? Z naší strany to ale nebyla jen řečnická otázka. My opravdu přicházíme s řešením, které může v příštích letech významně promluvit do používaných systémů prodeje zboží nebo služeb ve světě, a to jak na B2C, tak i B2B trzích.

V čem ta tajemně účinná ingredience vašeho projektu spočívá?
Dinoprofit je platforma, která využívá fenoménu osobního doporučení pro získávání nových zákazníků. Osobní doporučení je v mnoha zemích světa nejdůvěryhodnější forma reklamy a získávání tzv. leadů. Potvrzují to i odborné studie a průzkumy. Této oblasti se různým způsobem ve světě věnují různé firmy. My ale přicházíme s neotřelým, inovativním řešením. Naším cílem je vybudovat celosvětovou síť lidí, kteří mohou a chtějí předat jiným lidem či firmám informace o konkrétní zajímavé nabídce a dodat kontakt na potenciálního zákazníka.

Firmy tak získají nový efektivní prodejní kanál. Pro mnohé firmy se zahraničními ambicemi odpadnou částečně starosti, jak vyřešit pronikání na zahraniční trhy. Prostě si sednou k počítači, nadefinují svou nabídku, specifikují trh a pak už jen budou od nás očekávat kontakty na potenciální nové zákazníky.

Jak se tato myšlenka zrodila?
Ze své více než patnáctileté praxe vím, že je nemálo firem, které často mají i velmi kvalitní nabídku, ale zákazník se o ní nedozví ve správný čas, případně tyto firmy prostě neumějí správně prodávat či nemají dostatek obchodníků. Může to být také situace, že máte zajímavý produkt a chcete proniknout na zahraniční trhy, ale nemůžete budovat vlastní pobočky nebo hledat velkoobchodní partnery na tamních trzích. A protože přemýšlím o tom, co dělám, a jsem navíc občas tak trochu i snílek, tak jednoho krásného dne přišla tato idea.

Čím více jsem o ní přemýšlel a čím více jsem ji diskutoval s různými lidmi, tím více jsem začínal věřit tomu, že je to ambiciózní, avšak reálný záměr. Dnes jsme již ve fázi, kdy tuto myšlenku konkrétně zhmotňujeme, a na podzim ji chceme oficiálně pustit do světa.

V čem vnímáte podporu ze strany akcelerátoru :agile?
Máme službu, která doposud není na trhu. Abychom ji co nejdříve spustili a zároveň abychom mohli rychle expandovat na zahraniční trhy, potřebujeme mít silného partnera, a tím je pro nás :agile, respektive E.ON.

Tomáš Petrů (1975)

Vystudoval manažersko-ekonomický obor na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně. Již v průběhu studií získával své první pracovní zkušenosti v SPT Telecom, (nyní O2) a v agentuře Dimar. V roce 2000 začal pracovat v marketingovém oddělení Jihomoravské energetiky, začal se věnovat brand managementu a měl na starosti internetové projekty a nové marketingové a obchodní příležitosti.

Od roku 2005 pracoval ve společnosti E.ON ČR v pozici Senior Marketing Managera, od roku 2011 se začal v roli Senior Strategy Managera více věnovat strategickým tématům v týmu Market and Corporate Development. Od roku 2010 je zároveň jednatelem a spolumajitelem poradenské společnosti Bravo Consulting. V roce 2015 založil společnost Dinoprofit, která má globální ambice v oblasti lead managementu.


Převzato z časopisu Strategie, autor článku: Libor Pavela

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek