Dobrý digitální marketing: Nejjednodušší cesta exportérů k zákazníkovi

8. 10. 2015 | Zdroj: BusinessInfo.cz

motiv článku - Dobrý digitální marketing: Nejjednodušší cesta exportérů k zákazníkovi Přemýšlíte, jak se svými výrobky dobýt zahraniční trhy? Firmám, které působí v on-line prostředí a součástí jejich podnikání je export, může pomoci třídílný kurz digitálního marketingu pod záštitou vládní agentury na podporu exportu CzechTrade.

Seminář by měl českým vývozcům odpovědět na otázku, zda a za jakých podmínek může být digitální marketing (DM) cestou k úspěšnému exportu.

V první části nazvané „Úspěšný export do celého světa díky digitálnímu marketingu“, jež proběhla v sídle agentury CzechTrade ve středu 30. září, představili přednášející zástupcům firem příklady úspěšných strategií postavených na DM.

Ti se dozvěděli, jak si stanovit vlastní cíle, jak najít cílovou skupinu svých zákazníků a jakých konkurenčních výhod mohou využít. Součástí akce byly i informace o tom, jak správně vybírat trhy pro export a jaký ideální způsob marketingové komunikace v kontaktu se zákazníkem zvolit.

Digitální marketing

U zrodu mladého reklamního odvětví byl nástup nových médií, především internetu. Digitální marketing by měl těm, jež jej využívají, umožnit dosažení maximální efektivity reklamních sdělení a jejich značku a produkt co nejvíce přiblížit tuzemským i zahraničním zákazníkům. Zacílení a efektivita se poté prokazuje lépe kupříkladu v porovnání s náklady na marketing a reklamu v časopisech a novinách v cizích zemích.

Velice rádi jsme se zapojili do přípravy tohoto projektu, protože vnímáme obrovský potenciál digitálního marketingu pro rozvoj českého exportu. Digitální marketing umožňuje velmi cíleně oslovit úzkou skupinu potenciálních zákazníků, takže si inzerci například v Německu, USA nebo Velké Británii mohou dovolit i firmy, pro které by jinak zviditelnění na těchto trzích bylo zcela nedosažitelné," říká Jan Vraný, obchodní ředitel českého Google.

Další zajímavé informace k tématu hledejte v Exportním akcelerátoru BusinessInfo.cz.

 

„Kurz je vhodný pro majitele, jednatele a marketingové ředitele společností. Jedná se o úvod do exportu a marketingu pro export, přičemž jednotlivé semináře na sebe vzájemně navazují. Po každém bloku přednášek můžete využít bezplatné konzultace s našimi experty. Pro velký zájem firem budeme tento kurz realizovat i v 1. pololetí příštího roku,“ říká Monika Dostálová, vedoucí Exportního vzdělávání agentury CzechTrade.

Třídílný kurz bude v pražském sídle CzechTrade pokračovat 4. a 20. listopadu letošního roku. Všemi semináři provádějí zástupci společností Google, Acomware, Fragile Media a Sun Marketing.

Největší přínos? Výměna zkušeností, říkají exportéři

A v čem spatřují největší výhodu třídenního kurzu sami exportéři? „Největším přínosem pro nás byla diskuze s těmi, kdo již úspěšně exportují,“ říká Hana Vrbová, jednatelka společnosti 3Dstyl, která vyrábí šperky i reklamní předměty včetně 3D tisku a nabízí své produkty do zahraničí.

„Je zajímavé mít možnost slyšet něčí příběh, vzít si poučení z úspěchů i chyb. Vzhledem k tomu, že účastníci semináře byli z opravdu rozdílných oborů, odpadla obvyklá ostražitost vůči konkurentům a debata byla velmi otevřená,“ doplňuje.

Také podle Hany Vrbové si musí musí každý budoucí vývozce ujasnit, kdo je nebo by měl být jeho ideálním zákazníkem. „Jaké má zvyky, kolik je ochoten nebo schopen do produktu investovat, zda si jej opravdu koupí na internetu nebo zda raději vyrazí do kamenné prodejny,“ dodává Hana Vrbová.

S jejími slovy souhlasí další z účastníků semináře, manažer exportu firmy Biomag Petr Hrnčíř. „Nejvíce přínosné pro mě bylo poslechnout si příběhy zástupců úspěšných firem, které díky digitálnímu marketingu zásadně rozšířily export. To je něco, co mě jako majitele exportní firmy neskutečně motivuje. Díky konzultaci s nimi jsem si mohl ověřit, co děláme správně a v čem bychom se mohli zlepšit,“ prozrazuje.

„Jelikož vyrábíme nové a unikátní rehabilitačně léčebné přístroje, jejichž velký potenciál zákazníci a distributoři teprve poznávají, je pro nás nutný aktivní marketing. Jedině díky digitálnímu marketingu se během krátké doby mohou o přístrojích Biomag dozvědět zákazníci po celém světě. Seminář organizovaný agenturou CzechTrade nám přinesl opravdu zajímavé rady a tipy, jak dělat tento marketing jednoduše, efektivně a kde čerpat potřebné informace,“ doplňuje Petr Hrnčíř.

Zástupci jeho firmy se chtějí zúčastnit i listopadových pokračování semináře. „Těšíme se hlavně na pokročilé funkce reklamních systémů a také na chytré tipy jak uspět na sociálních sítích.“

Listopadové díly by se měly komplexněji věnovat obchodním a komunikačním strategiím. Zástupci firem se dozvědí podrobnosti o tzv. výkonnostním marketingu či reklamě v digitálních médiích, představeny budou nástroje Google Partners či Google Analytics.

Jakub Procházka

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek