Elektromobily přinesou do Rakouska až 34 000 nových míst

22. 8. 2016

  • Země: AT - Rakousko
  • Datum zveřejnění: 22.08.2016

Hodnota rakouského automobilového průmyslu by do roku 2030 měla vzrůst o 3,1 miliardy euro, uvádí nejnovější studie Klima-Energie-Fonds (KLIEN). Z růstu tradičního automobilového průmyslu nebude Rakousko, na rozdíl od jiných zemí, příliš profitovat, zato oblast elektromobilů pro něj představuje zajímavý růstový potenciál. To ostatně představuje i pro tradiční výrobce automobilů, jelikož v souladu s požadavky EU jsou vázáni snižovat průměrné množství produkovaných výfukových plynů u všech vyráběných modelů. Elektromobily, s nulovými emisemi, jim v tom mohou výrazně pomoci.

 

Ministr dopravy Jörg Leichtfried (SPÖ) oznámil, že na podzim zveřejní strategii rozvoje a podpory elektromobility. V současné době je v zemi s 4,8 miliony osobními automobily méně jako setina z nich elektromobilních. Situace se však začíná měnit a je jen otázkou času, kdy budou města plná elektromobilů. Do roku 2020 by území Rakouska mělo být pokryto dobíjecími stanicemi. Zatím si však země drží prvenství v nejhustější síti čerpacích stanic v Evropě. Dodávky inovativních technologií, které jsou pro další rozvoj elektromobility potřebné, však bude možné zaručit jen díky vhodně financované podpoře výzkumu a skrze správně poskytnutou podporu budoucím projektům tak, aby se rychle dostaly na trh.

 

Z průzkumu dále vyplynula jasná potřeba snížit výrobní náklady výroby palivových článků a lithium-iontových baterií. Naopak příležitost Rakouska leží v navýšení produkce komponentů pro tradiční automobilový průmysl a rovněž ve výrobě nových komponentů pro elektromobily. Tento růstový potenciál však bude využit jen za předpokladu většího zapojení rakouských firem do hodnotových řetězců. Samotný rozvoj výrobních technologií žádné významné snížení nákladů nepřinese.

 

Výzvy ohledně změny uspořádání struktury výroby se týkají především výrobců kompletních vozidel, jako jsou KTM nebo Magna. Zavedení odpovídající výrobní struktury povede k nákladově efektivní výrobě elektromobilů. U komponentů tyto výzvy směřují především na příslušné dodavatele a u výrobních technologií do strojírenství a strojního zařízení.

 

 

elektromobil.jpg

 

Zdroj: Kurier.at

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade ve Vídni.

Tisknout Vaše hodnocení: