EXPO Astana 2017: Nekomerční, a přece úspěšní

28. 6. 2017 | Zdroj: BusinessInfo.cz

EXPO Astana 2017 je deklarováno jako nekomerční záležitost. S tímto pravidlem, nad jehož dodržováním organizátoři pečlivě bdí, musely všechny zúčastněné státy ve svých pavilonech počítat. Přesto se pojetí jednotlivých expozic zásadním způsobem liší.

Převážná většina vystavovatelů zvolila formu multimediální show, lišící se v zásadě pouze plochou a technikou prezentace. Jen málo pavilonů nabízí návštěvníkům konkrétní exponáty v reálném provedení, nebo alespoň jejich modely

Česká republika svým pavilonem splnila pravidlo nekomerčnosti. Současně představuje řadu skutečných výrobků českých firem, spolu s interaktivními systémy, které k exponátům poskytují informace.

Dostali jsme se do popředí zájmu nejen běžných návštěvníků (skutečné letadlo láká přece jen více, než jeho obrázek, byť sebebarevnější), zejména ale těch, kteří přichází na výstaviště právě proto, že zde hledají novinky z oblasti energetiky. Zajímá je výroba energie, její úspory či další možnosti využití. To je cílová skupina, na kterou se chce naše účast na EXPO zaměřit.

Český pavilon (kromě expozice ve dvou poschodích) nabízí možnost vyjet výtahem ještě o patro výš a navštívit restauraci, kde se čepuje české pivo, s jídelním lístkem plným specialit. Spolu s restaurací nabízíme podnikatelům konferenční sál, který mohou české firmy využít ke společenským a prezentačním akcím pro své partnery.

Prezentace na EXPO zvyšuje kredit firem

Nekomerčnost výstavy nedovoluje plošné zveřejňování odborných seminářů či prezentací a komplikuje tím jejich přípravu a realizaci. Ale i v této složité situaci se v řadě případů podařilo uspořádat semináře s vysokou účastí. Dokladem toho byla například akce společnosti HEDVIGA Group, která se zaměřuje na získávání energie a tepla z organických materiálů – zejména odpadů – a je dodavatelem revoluční technologie PTR.

Konferenční prostory v českém pavilonu mohou až do ukončení výstavy využít také firmy, které na EXPO své exponáty nevystavují. Stačí se přihlásit v komisariátu české expozice s dostatečným předstihem, aby mohl být vybrán volný termín. Nepochybuji o tom, že prezentovat se svým partnerům v rámci EXPO Astana 2017 zvyšuje kredit jednotlivých firem.

Autor: František Masopust, výkonný ředitel Komory SNS a koordinátor odborného programu české účasti na Expo 2017 v Astaně

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek