Exportní příležitosti v Japonsku – ekonomický zpravodaj (duben 2016)

12. 5. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

motiv článku - Exportní příležitosti v Japonsku – ekonomický zpravodaj (duben 2016) Nové číslo občasníku Ekonomického zpravodaje velvyslanectví České republiky v Tokiu přináší informace o účasti ČR na veletrzích v Japonsku během prvních čtyř měsíců roku 2016. Během prvních měsíců roku 2016 bylo uzavřeno několik významných kontraktů, které se odvinuly právě od minulých prezentací na těchto veletrzích.

Firmy z ČR stále častěji využívají významné veletrhy pro vstup na japonský trh

Dvě velká výstaviště v tokijské aglomeraci hostí řadu veletrhů, které lze využít coby odrazový můstek k průniku na japonský trh. Ačkoliv doposud bylo zastoupení ČR na těchto výstavách spíše skromné, během posledních dvou let se situace radikálně proměnila a firmy z ČR objevují možnosti oslovení japonských partnerů na těchto platformách.

Jen během prvních měsíců roku 2016 podpořilo české velvyslanectví v Japonsku, za podpory několika dalších státních subjektů, účast řady firem z ČR na významných akcích, které bychom rádi doporučili i vaší pozornosti.

Nanotech

27. ledna 2016 velvyslanec ČR v Japonsku Tomáš Dub slavnostně otevřel český pavilon na veletrhu Nanotech 2016. Prestižního veletrhu se ČR účastní již pošesté. Tentokrát se jednalo o největší dosavadní účast, kdy se v Tokiu představilo třináct firem a institucí.

Česká republika vystavila jak stroje na výrobu nanovláken, tak jejich praktické využití. Krátké video lze shlédnout prostřednictvím Youtube.

Český nanotechnologický průmysl a R&D zde zastupovaly Advanced Materials – JTJ, Contipro, CLUTEX, CRYTUR, Elmarco, Nanomembrane, Optaglio, Regionální centrum pro pokročilé technologie a materiály, SVCS, Svitap a Technologické centrum AV ČR. Zároveň se představily i firmy, které jsou členy České obchodní a průmyslové komory v Japonsku Vytek Ltd. a Czech Business Park Ltd.

FOODEX

Ve dnech od 8. do 11. března 2016 představili zástupci devíti českých firem své produkty na největším potravinářském a nápojovém veletrhu v Asii FOODEX v Tokiu.

Národní expozice se rozkládala na ploše 81 m2. Svou produkci zde prezentovali zástupci firem BIOMIDA, s.r.o., CARLA, s.r.o., CZECH ROYAL BEER, s.r.o., Pivovar Zubr, a.s. (PMS Přerov), RAVY CZ, a.s., Rodinný pivovar Bernard, a.s., RUDOLF JELÍNEK, a.s., SEMIX PLUSO, spol. s r.o., VINAŘSTVÍ LACINA. Prostřednictvím vzorků se představily firmy: O.C. Business Group, s.r.o. a Svaz pěstitelů chmele České republiky.

Japonsko je pro ČR druhým nejvýznamnějším exportním trhem v Asii s velkou mírou nevyužitého potenciálu. Vývoz do Japonska, které klade značný důraz na kvalitu, inovaci a bezpečnost potravin, je zároveň tím nejlepším doporučením pro expanzi do dalších zemí Asie. Účast na veletrhu podporuje Ministerstvo zemědělství ČR.

Photonix

Od 6. do 8. dubna 2016 představil japonský zástupce firmy Meopta, segment průmyslové produkce. Meoptu v Japonsku zastupuje firma Optopia. Veletrh laserů a optických přístrojů se koná v hlavním městě Japonska na výstavišti Big Sight jednou ročně. Letošního ročníku se během tří dnů konání veletrhu zúčastnilo 59 740 návštěvníků, většinou odborných. Jednotlivých seminářů se v součtu účastnilo 10 476 posluchačů. Na veletrhu se registrovalo 362 novinářů.

Fashion Week

Od 6. do 8. dubna 2016 se představila firma Holík na výstavě Fashion World Tokyo, která je největším japonským módním veletrhem. Tradiční český výrobce přijel do Japonska prezentovat svůj luxusní segment módních kožených rukavic. Firma představila kolekci inspirovanou Japonskem a pojmenovanou Hanami podle jarních dní, kdy Japonci obdivují prchavou krásu kvetoucích sakur.

Přestože zima je na většině japonského území mírná, jsou rukavice častým módním doplňkem, který japonské ženy neodloží ani v létě. Kolekce inspirovaná Japonskem je zároveň vhodným krokem na trh, který touží po novinkách a inovacích.

Wine and Gourmet

Prostřednictvím svých japonských zástupců se české firmy prezentovaly na dalším potravinářském a nápojovém veletrhu v hlavním městě Japonska, který se konal od 13. do 15. dubna 2016 na výstavišti Big Sight. Vína společnosti Znovín Znojmo prezentovala společnost P&M, točené pivo Pilsner Urquell, které se dováží do Japonska od prosince 2015, představil dovozce Nippon Beer. Na veletrh Wine and Gourmet zavítalo 75 000 návštěvníků, kterým se prezentovalo 890 vystavovatelů z 21 zemí.

CGC

Zástupci ZÚ Tokio navštívili firemní potravinářský veletrh, který je prezentací obchodního řetězce CGC Japan. Překvapivě není v jeho sortimentu jediná česká položka, ale zato řada potravin z Polska. Zástupci sítě 400 japonských supermarketů si zboží vybírají na veletrhu ISM v Německu. Firmy z ČR by mohly využít příležitosti a zástupce japonské společnosti zde oslovit.


Zpravodaj vydává Velvyslanectví České republiky v Tokiu (Japonsko).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek