Exportní příležitosti v Japonsku – ekonomický zpravodaj (říjen 2016)

4. 11. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

motiv článku - Exportní příležitosti v Japonsku – ekonomický zpravodaj (říjen 2016) Nejnovější vydání občasníku Ekonomického zpravodaje velvyslanectví České republiky v Tokiu přináší informace o účasti velvyslanectví a jeho podpoře několika významných akcí, jejichž cílem bylo stát se odrazovým můstkem pro české firmy v Japonsku.

V Tokiu proběhl první Český festival

Velvyslanectví České republiky v Tokiu, za podpory ministerstva zemědělství a CzechTourismu, uspořádalo ve dnech 28. září až 1. října 2016 první ročník Českého festivalu v Japonsku. Cílem této akce bylo představit japonské veřejnosti české firmy působící na zdejším trhu, prezentovat průřez českou kulturou a propagovat ČR jako turistickou destinaci.

Akce proběhla v samém centru Tokia, v prostorách budovy Kitte. Návštěvníci sledovali program složený z prezentací firem, českých tradic, krátkých koncertů české klasické i lidové hudby přednesených japonskými hudebníky. Na deseti prodejních stáncích se představily české firmy či dovozci českého zboží. Vybírat bylo možné z kosmetiky, hraček, českého křišťálu, piva a vína, knih, modrotiskového textilu a zájezdů do ČR.

Festivalu se zúčastnily firmy: Zoner Software, Elmarco, dovozce vín a piva P&M, dovozce vín Pštross, dovozce modrotisku Violka, dovozce Budvaru Ikon, firma Botanicus, prodejce českých hraček At armz, dovozce firmy Tonak Socueus, firma Petrof, dovozce výrobků firmy Preciosa a prodejce knih. Prezentovaly se rovněž výrobky potravinářských firem Semix a Ravy. Festival během čtyř dnů navštívilo přes 23 000 lidí. Krátké video lze shlédnout na stránkách velvyslanectví.

Produkty firmy Semix v supermarketech AEON

Od léta 2016 lze v široké síti obchodech firmy AEON zakoupit výrobky české firmy SEMIX.

Firma SEMIX patří k dalším úspěšným společnostem z ČR, které svoji účast na veletrhu FOODEX zhodnotily do úspěšného vývozu na japonský trh. Cereální srdíčka byla zařazena do sortimentu jednoho z největších potravinářských řetězců AEON. Zahájení prodeje přišel podpořit i velvyslanec ČR v Japonsku Tomáš Dub.

České firmy se zúčastnily veletrhu Japan Aerospace 2016

Od 12. do 15. října 2016 se na českém stánku v areálu tokijského výstaviště „Big Sight“ představila Česká vesmírná aliance, agentura CzechInvest a následující firmy: Holík, PBS Velká Bíteš, Toseda, Rigaku, UNIS, Iguassu a Sobriety. Na vlastním stánku se spolu se svým tchajwanským partnerem prezentovala také další česká firma, Ray Service. Autorem designu českého stánku byl Vratislav Šálený z firmy Sobriety, s.r.o.

Japan Aerospace se koná pouze jedenkrát za čtyři roky, střídavě v Tokiu a Nagoje. Minulý ročník se tak uskutečnil v roce 2012 v Nagoje. Na výstavě se celkem představilo 633 firem, z toho 196 zahraničních z 32 zemí.

V předvečer veletrhu uspořádal Zastupitelský úřad ve svých prostorách seminář pro české vystavovatele, v jehož průběhu obdrželi informace o specifikách japonského trhu a kulturních odlišnostech, majících vliv na podnikání v Japonsku.

Česká republika se představila na veletrhu Nagoya Messe 2016

Velvyslanectví České republiky v Japonsku, agentury Czechinvest a CzechTourism, společně se zástupci České obchodní a průmyslové komory v Japonsku, představily Českou republiku na průřezovém veletrhu Messe Nagoya 2016. Veletrh, jehož hlavním cílem byla prezentace a podpora rozvoje obchodních vztahů v rámci provincie Aichi, se konal ve dnech od 26. do 29. října 2016 ve čtvrtém největším japonském městě Nagoje.

V prostorách předního nagojského výstaviště se během veletrhu představilo 1600 vystavujících společností. Expozici si během čtyř dnů konání prohlédlo 70 000 návštěvníků. Součástí veletrhu byl i seminář pro odbornou veřejnost a návštěvníky, na kterém zástupci České republiky na zhruba hodinovém prostoru představili místnímu publiku Českou republiku z pohledu zahraničních investic, obchodu, turismu, a v neposlední řadě také českých firem působících v Japonsku.

Velvyslanectví ČR v Tokiu připravilo brožuru dovozců českých piv

Kde lze v Japonsku koupit české pivo, je otázka, se kterou se zástupci ČR často setkávají. Přes svou vysokou kvalitu a potenciál mají na japonském trhu česká piva menší viditelnost, než některé evropské značky poháněné vysokým marketingovým rozpočtem.

Velvyslanectví proto připravilo brožuru v japonštině, která mapuje dovozce českých piv a na svých stránkách přináší jejich názory na výjimečnost piv z ČR. Cílem brožury je zároveň přispět k budování značky České pivo v Japonsku.

Ekonomický zpravodaj Velvyslanectví ČR v Tokiu – říjen 2016 (630 kB)

Zpravodaj vydává Velvyslanectví České republiky v Tokiu (Japonsko).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek