FAQ - Zahraniční poptávky

16. 2. 2010 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Jaký je rozdíl mezi zahraničními poptávkami publikovanými na portálu BusinessInfo.cz a na webu agentury CzechTrade? Proč je u některých poptávek uváděn kontakt na agenturu CzechTrade (resp. jejího zaměstnance) a u jiných je přímý kontakt na zahraniční firmu?

Zahraniční poptávky jsou nyní zveřejňovány pouze na stránkách oficiálního portálu pro podnikání a export BusinessInfo.cz, jejich databáze je ovšem spravována specialisty agentury CzechTrade. Poptávky jsou podle zdroje informací děleny do dvou kategorií na poptávky typu A a na poptávky typu B:

  • A – poptávky jsou poptávky z ověřených, oficiálních zdrojů (zahraniční kanceláře CzechTrade, zastupitelské úřady ČR v zahraničí, oficiální databáze EU, agencie OSN a jiné mezinárodní organizace atd.). U těchto poptávek je jako kontakt uveden zaměstnanec agentury CzechTrade, který funguje jako zprostředkovatel a pomáhá klientovi agentury oslovit a jednat s poptávajícím zahraničním subjektem.
  • B – poptávky jsou v podstatě poptávky neoficiální. Zahraniční poptávající subjekty je zadávají většinou prostřednictvím formulářů služby Czech Business Partner Search na webech zahraničních kanceláří CzechTrade. V tomto případě se česká firma obrací přímo na zahraniční firmu na základě kontaktních údajů, které k poptávce vložila sama zahraniční firma.

Kontakt

Agentura CzechTrade

Dittrichova 21
128 01 Praha 2
tel.: 224 907 500
e-mail: info@czechtrade.cz
web: www.czechtrade.cz

Potřebujete dále poradit?

Diskusní fórum uživatelů portálu najdete na portálu BusinessInfo.cz téměř pod každým článkem v jednotlivých rubrikách. Vedle toho jsme pro některá důležitá témata zřídili i samostatné tematické diskusní skupiny portálu Businessinfo.cz.

Vybrané právní postupy a povinnosti podnikatele jsou popsány ve více než 50 průvodcích rubriky Orientace v právních úkonech. Podrobné návody pro zahájení podnikatelské činnosti v různých oborech jsou prezentovány v rubrice Zahájení podnikatelské činnosti.

Pokud jste odpovědi na své otázky nenašli v našich článcích ani v diskusích našich uživatelů, položte bezplatně svůj dotaz pracovníkům Jednotných kontaktních míst (JKM). Účelem JKM je poskytovat veškeré informace potřebné k zahájení podnikání v ČR a dalších státech EU a EHP. Pomohou však i v oblasti ochrany spotřebitele nebo v případě sporů s úřady jiného členského státu EU. Více k činnosti JKM.

Dotazy týkající se problematiky exportu Vám bezplatně zodpovědí pracovníci Zelené linky pro export MPO. Telefonické dotazy vyřizuje Zelená linka pro export bezplatně na tel. čísle 800 133 331 v pracovní dny od 9 do 17 hodin nebo na emailové adrese: export@mpo.cz.

Pokud chcete s dotazem kontaktovat redakci portálu BusinessInfo.cz, ujistěte se prosím, zda obdobný dotaz nebyl v rubrice FAQ nebo v jednotlivých diskusních fórech doposud řešen. V opačném případě zašlete svůj dotaz na adresu faq@businessinfo.cz a vyčkejte na jeho bezplatné zodpovězení.

O rubrice FAQ

Portál BusinessInfo.cz je zaměřen na obecnou informační podporu podnikání. Úkolem redakce portálu je usnadňovat orientaci. Redakce portálu BusinessInfo.cz nemá oprávnění poskytovat specializované poradenské služby. V souladu se zaměřením portálu BusinessInfo.cz na obecnou informační podporu vám redakce může doporučit relevantní informační zdroje.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek