Filipínské turisty láká Evropa

6. 4. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Filipínci stále více cestují. Představují bonitní skupinu turistů, která ráda utrácí. Kostel navštíví se stejným nadšením jako obchodní dům. S ekonomickým rozvojem jihovýchodní Asie roste na významu i cestovní ruch.

Praha s Pražským Jezulátkem, Český Krumlov a katolická historie českých zemí s poutními místy představují hlavní lákadla pro filipínské turisty, kteří mohou do České republiky cestovat v rámci nabídky více než dvaceti filipínských cestovních kanceláří. Filipínci představují zajímavou skupinu bonitních turistů, kteří rádi a ochotně utrácejí.

Cestování na filipínský způsob má několik typických, byť paradoxních rysů. Filipínci jsou na cestách rádi součástí velké skupiny, zajímají se o historii a kulturu, ale bojí se spát kvůli duchům v butikových hotelech, které se nacházejí ve starých budovách. Jsou s to zvládnout za deset dvanáct dnů pět zemí, ale neradi kamkoli spěchají, natož pěšky. Zastaví se rádi na mši v místním kostele – ale ze všeho nejraději nakupují. Takzvaní Filipínci čínského původu jsou schopni utratit stejnou částku jako za cenu zájezdu i za „shopping“.

Jak se stomilionová země jihovýchodní Asie pomalu ekonomicky rozvíjí, na významu nabývá i turismus. Odhaduje se, že tři miliony Filipínců si dnes mohou dovolit cestovat, přičemž do Evropy míří především korporátní – incentivní turisté. Nejčastěji jsou to skupiny pracovníků pojišťovacích společností, právníků či doktorů nebo bohaté rodiny. Od roku 2014 se tomuto trhu věnuje v rámci své působnosti v jihovýchodní Asii i agentura Czech-Tourism prostřednictvím svého zahraničního zastoupení v Soulu.

Do Střední Evropy. Její turistický potenciál představili Filipíncům zástupci Česka a dalších zemí v roce 2015 v Manile.

Naproti tomu filipínský incoming do Evropy v kategorii leisure vykazuje všechny znaky rozvojového trhu nacházejícího se na začátku, který se profiluje velkými skupinovými balíčky s itineráři se třemi až šesti zeměmi. CzechTourism se snaží ovlivňovat nabídku místních cestovních kanceláří několika způsoby. Jde především o spolupráci se třemi leteckými operátory Emirates, KLM a Turkish Airlines, které provozují lety do Evropy.

Na konci října pak Czech-Tourism pravidelně pořádá – ve spolupráci s dalšími agenturami zemí visegrádské skupiny a Velvyslanectvím ČR v Manile – roadshow pro středoevropské incomingovky. Snahou je podpořit rozvoj české nabídky na trhu nad rámec standardizovaných katalogů velkých operátorů typu Trafalgaru, Compassu či Kuoni.

Oproti už dávno obsazeným trhům zde mají české podniky velkou šanci uspět s nabídkou vlastních kvalitnějších, specializovanějších programů. V době, kdy jsou evropská města plná takzvaných cestovatelů v rámci laciných zájezdů, představují Filipíny nové a velmi zajímavé téma.

Převzato z časopisu E15 Český export, přílohy divize Euro E15, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva zahraničních věcí ČR. Autor článku: Michal Procházka, ředitel kanceláře CzechTourism v Koreji s působností pro Filipíny.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek