Firmy v regionech dostanou Exportní koučink

2. 3. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

motiv článku - Firmy v regionech dostanou Exportní koučink Třináct konferencí, na nichž dostanou české podniky zdarma tipy a kontakty pro vývoz. To je nový projekt nazvaný Exportní koučink, který je určen malým a středním firmám v regionech. Série podnikatelských setkání začíná v Ostravě a v Plzni.

Proexportní agentura CzechTrade, zřízená ministerstvem průmyslu a obchodu, spustila program nazvaný Exportní koučink. Projekt je zaměřený na malé a střední podniky. V českých regionech budou působit pracovníci agentury a v průběhu roku se uskuteční 13 exportně zaměřených fór a konferencí. Cílem je představit na nich evropské i mimoevropské trhy.

Průzkumy mezi exportéry ukázaly, že jednou z hlavních překážek při hledání nových odbytišť je nedostatek informací. „Služby agentury CzechTrade jsou určeny především malým a středním podnikům, což potvrzuje i struktura našich klientů. Je proto důležité, aby byly jednoduše a rychle dostupné i v regionech, což je hlavní pilíř strategie CzechTrade pro letošní rok. Exportní fóra nabídnou podnikatelům setkání a konzultace nejen s experty přímo z teritorií, ale také se zástupci dalších proexportních institucí a organizací. Exportéři jistě ocení možnost promluvit si přímo s řediteli zahraničních kanceláří,“ říká generální ředitel agentury Radomil Doležal. CzechTrade ve spolupráci s agenturou CzechInvest a s regionálními hospodářskými komorami proto zahajuje i zmíněnou činnost sítě exportních konzultantů v regionech. Ti budou působit v Hradeckém, Pardubickém, Ústeckém, Plzeňském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji.

Na exportních konferencích v jednotlivých krajích vystoupí vedle vedoucích zahraničních kanceláří CzechTrade také zástupci dalších proexportních organizací. Série setkání začíná tento týden v Ostravě, kde bude tamějším firmám představen německý trh. 10. března se plzeňské firmy budou moci seznámit se specifiky skandinávských trhů.

Hlavními benefity programu Exportní koučink jsou komplexnost a provázanost jednotlivých aktivit a účast ředitelů zahraničních kanceláří. Program nabízí komplexní servis od prvotní konzultace se zájemcem v regionu přes detailní zpracování strategie v centrále až po úspěšný vstup na vybraný zahraniční trh. V jednotlivých fázích budou exportérům k dispozici regionální konzultanti, oboroví specialisté na centrále CzechTrade a síť téměř 50 zahraničních kanceláří. Regionální zastoupení budou provázaná s Klientským centrem pro export, které agentura CzechTrade provozuje společně s ministerstvy průmyslu a ochodu a zahraničních věcí. Pokud firmy v regionech projeví zájem o teritorium, ve kterém CzechTrade nepůsobí, právě Klientské centrum pro export jejich požadavek vyřídí v rámci jednotné zahraniční sítě.

Převzato z časopisu E15 Český export, přílohy divize Euro E15, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva zahraničních věcí ČR.

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek