Francie: Internetový prodej

8. 5. 2016

  • Země: Francie
  • Datum zveřejnění: 03.05.2016

ilustrační obrázekFrancouzská federace Fevad (Federace e-commerce a prodeje na dálku) publikovala studii, která zhodnocuje rok 2015 v sektoru e-commerce ve Francii, a přináší i vyhlídky na rok 2016. Studie vychází z informací získaných od hlavních internetových prodejců a zároveň z celkového objemu transakcí hlavních poskytovatelů platebních systémů pro více než 180 000 internetových stránek ve Francii.

Francouzi na internetu v roce 2015 utratili v úhrnu 64,9 mld. euro, což představuje nárůst o 14,3 % v porovnání s rokem 2014. Počet transakcí vzrostl o 19 %, ze 700 milionů v roce 2014, na 835 milionů transakcí v roce 2015.

V loňském roce rostl trh internetového prodeje rychlejším tempem než v roce 2014 (11 %) zejména z důvodu vyššího růstu v prvních devíti měsících roku a také ve vánoční sezóně (listopad a prosinec). Internetové prodeje zboží a služeb se jen v loňské vánoční sezóně zvýšily o 12 % oproti roku 2014, a činily 12,8 mld. euro.

Průměrná výše transakce se v loňském posledním čtvrtletí meziročně snížila o 5 euro (- 6 %) na 78 euro, což je zároveň vůbec nejnižší zaznamenaná hodnota. Tento pokles však jen potvrzuje standardizaci internetového prodeje, jež se rok od roku svou hodnotou přibližuje průměrným hodnotám nákupů Francouzů realizovaných prostřednictvím ostatních distribučních kanálů. Na druhé straně, tento pokles je kompenzován přílivem nových zákazníků (podle společnosti Médiamétrie až 2,3 mil. nových zákazníků ročně) a nárůstem frekvencí nákupu. Francouzští nakupující provedou průměrně 23 transakcí ročně (tedy téměř dvě transakce měsíčně) v celkové hodnotě 1 780 euro (1 640 euro v roce 2014). Tato čísla představují meziroční nárůst objednávek na kupujícího o 13 %, a roční útraty o 8 %. Za poslední čtyři roky vzrostla frekvence nákupu o 68%, průměrná výše útraty o 45 %, a počet nakupujících o 20 %. Frekvence nákupu roste mj. také vlivem rostoucího tempa vzniku nových internetových stránek s e-shopy, jejichž počet se meziročně zvýšil o 16 % na 25 000 nových stránek, což je historický rekord. V současné době je ve Francii na 182 000 aktivních webů s e-shopy, což je o 100 000 více než před pěti lety.

Sektor e-commerce by měl v roce 2016 vykazovat další dynamický růst. Fevad předvídá jeho nárůst o dalších 10 % a překročení hranice 70 mld. euro. Tato předpověď vychází především z očekávaného zvýšení počtu nakupujících a vzrůstající frekvence nákupu, jež by se měla letos přiblížit k jedné miliardě transakcí, a z dalšího rozšiřování nabídky – předpokládá se pokoření hranice 200 000 aktivních webových stránek s e-shopy.

Zdroj: FEVAD
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Paříži.

Tisknout Vaše hodnocení: