Hobby marketům se v Itálii daří

7. 5. 2014

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 02.05.2014
  • Zdroj: Mark-Up, Il Largo Consumo

V roce 1979, kdy se Aldo Pulcinelli rozhodl otevřít malé železářství v Římě, se zrodil Bricofer, jenž je dnes jeden z největších protagonistů italského trhu v sektoru DO IT YOURSELF, neboli produktů pro stavbu, dílnu, bydlení a zahradu.

Z pohledu distribuce se jedná o největší a nejdůležitější maloobchodní síť s čistě italským kapitálem čítající šedesát prodejních míst v 17 italských regionech (z celkových 20). Celkový obrat Bricoferu dosahuje 73 milionů euro a průměrný růst obratu je 5 % ročně.

Italský Bricofer nastolil strategii zahraniční expanze. Plánuje otevření svých prodejen na Balkáně a na Blízký východ.ilustrační obrázek

Jak tvrdí Aldo Pulcinelli, zakladatel italského hobby impéria, s krizí přišla i změna spotřebitelských návyků. Potřeba ušetřit dovedla Italy k vyšším nákupům v obchodech Do It Yourself a drobné opravy si dnes každý Ital dělá ve vlastní režii. Dle Pulcinelli je krok od „Do It Yourself“ z nutnosti k „Do It Yourself MANIA“ velmi malý. V Itálii je tedy aktuální trend v tomto sektoru velmi pozitivní, manuální tvorba zažívá opravdovou kulturní revoluci.

Italský sektor hobby marketů má hodnotu přes 10 miliard euro. Na italském trhu patří mezi nejvýznamnější značky Bricocenter, Leroy Merlin a Bricofer.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraničního zastoupení MPO a CzechTrade v Miláně.

Tisknout Vaše hodnocení: