Informace z Autosalonu ve Švýcarsku

4. 3. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

motiv článku - Informace z Autosalonu ve Švýcarsku Ve dnech od 1. do 13. března 2016 se na ženevském výstavišti Palexpo uskutečnil 86. ročník tradičního prestižního autosalonu Salon de l’auto de Genéve 2016. Ženevský Autosalon patří do „Top 5“ světových veletrhů. Dle OICA, Internationale Organisation der Automobilhersteller, jde o jediný evropský automobilový veletrh, který se koná každoročně.

Odborná i laická veřejnost má možnost shlédnout automobily od cca 200 vystavovatelů všech světových značek z 30 zemí včetně tuningových společností. Celkově se jedná o cca 900 automobilů, z toho cca 120 nových modelů, konceptů, evropských premiér. Organizátoři očekávali cca 700 000 návštěvníků, z velké části ze zahraničí.

Velmi viditelnou expozici představil mateřský koncern Volkswagen se svými značkami, včetně automobilky Škoda. Škodovka vystavovala na výrazném prostoru svůj průřezový segment nabídky vozového parku včetně dlouhodobých „švýcarských hitů“ Octavia 4x4 a Suberb. Mimořádnou pozornost návštěvníků poutal také koncept velkého SUV nazvaného Vision S, který zde měl premiéru.

Foto z jednání na veletrhu ve ŠvýcarskuVelvyslanec Karel Borůvka a obchodní rada Rudolf Opatřil se setkali s představiteli výhradního dovozce a prodejce automobilů Škoda Amag Automobil-und Motoren AG s panem Markusem Kohlerem, šéfem značky Škoda pro Švýcarsko, Paulo Fernandesem, vedoucím prodeje a Emanuelem Steinbeckem, PR Managerem. V rámci jednání byla domluvena další forma spolupráce, např. různé možnosti sponzoringu a prezentací, a byla konstatována oboustranně výborná úroveň vzájemné komunikace.

Dle informací zástupců Amagu si Škodovka udržela za silnými značkami Volkswagen, BMW, Mercedes, resp. Audi svou 4.–5. pozici v prodejích aut na švýcarském trhu, a to i přes nepříznivé projevy skandálu mateřského koncernu Volkswagen s emisními plyny. Stejně tak neměl na úspěšný prodej Škodovek prakticky žádný vliv ani posilující švýcarský frank.

Typickým zákazníkem zůstává starší, spíše movitější rodina, která nemá zájem „zbytečně“ utrácet, ale na druhé straně vyžaduje kvalitu. Z tohoto úhlu pohledu je dlouhodobým úspěchem Octavia 4x4. Ale také např. o plně vybavený Suberb je u zákazníků takový zájem, že se na něj čeká až 8–10 měsíců.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Bernu (Švýcarsko).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek