Itálie: Boom e-commerce; v roce 2017 obrat trhu dosáhl 24 miliard eur

16. 4. 2018 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: IT - Itálie
  • Datum zveřejnění: 16.04.2018

Nejvíce obchodů od doby krize bylo zavřeno v sektoru oděvů a domácích potřeb. V určité míře za to může krize, ale také se postupně mění chování spotřebitelů, kteří mnohem častěji upřednostňují nákupy online. V posledních čtyřech letech došlo dokonce ke zdvojnásobení online prodejů; v roce 2017 celkový objem online prodejů dosáhl hodnoty 6 % z celkových prodejů, a to s průměrných ročním růstem 19 %. Obrat činil 24 miliard eur.

Čím dál tím více obchodů nabízí svým zákazníkům také možnost online nákupu. Co se týče cílové skupiny, nejedná se pouze o mladé zákazníky, ale stále přibývají i starší: skupina zákazníků nad 65 let rozhodně již není okrajová.

Cestovní ruch (31 %), informační technologie a elektronické výrobky (22 %) zůstávají nejžádanějšími online produkty. Dále také knihy, hudba a film (11 %), přičemž oblečení se podílí pouze 5% na celkovém online trhu.

I když stále více zákazníků nakupuje online, v Evropě přesto probíhá 85-90% nákupů „offline“. A to i v zemích, ve kterých mají online nákupy již delší tradici, se online prodeje pohybují pod 20 %: Velká Británie (19 %), USA (15 %) a Čína (14 %).

Zdroj: Corriere della Sera
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Milán.

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: