Itálie poprvé po deseti letech dosáhla kladného salda zahraničního obchodu a schválila Národní exportní strategii

21. 1. 2013

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 21.01.2013
  • Zdroj: Tribuna Economica

ilustrační obrázekV roce 2012 vyvezeno za 470 mld. euro, Itálie chce ale dosáhnout 600 mld. euro a to do tří let.

V Římě byl představen, prezidentem vládní agentury na podporu zahraničního obchodu (Riccardo Monti) za přítomnosti premiéra Maria Montiho a ministra hospodářského rozvoje Corrado Passera, Národní plán exportní strategie pro období 2013 – 2015.

Mezi nejdůležitější pilíře strategie jsou řazeny vývozy a konkurenceschopnost italských podniků na zahraničních trzích. S 5 % zvýšení hodnoty vývozů (celkově hodnota exportu cca 470 miliard euro v roce 2012) a poklesem dovozu v minulém roce, země dosáhla kladného salda obchodní bilance v hodnotě 10 mld. euro.

Jedná se o výsledek, který je dosažen poprvé po 10 letech. Itálie se tak ve srovnání s evropskými konkurenty po dlouhé době řadí do skupiny vývozních zemí. Pokud se tento pozitivní trend potvrdí, může italský systém generovat během následujících tří let nárůst vývozů o 150 mld. euro a tedy dostat se na hodnotu celkových vývozů v úrovni 600 mld. euro.

Národní exportní strategie uvádí některé klíčové strategické akce, jako například:

  • Zvýšení prostředků na podporu (propagaci)
  • Usnadnění přístupu k tradičním propagačním nástrojům (veletrhy, obchodní mise, workshop)
  • Služby šité na míru italským i zahraničním podnikatelům
  • Větší podpora cílových oblastí a cílových inovativních sektorů
  • Posílení nástrojů pro růst firem (tvoření sítí firem)
  • Zintenzivnění vzdělávacích aktivit zaměřených na exportující firmy
  • Podpora šíření e-commerce
  • Posílení nástrojů ve prospěch vyvážejících podniků s cílem přispět k překonání problémů nedostatku zdrojů
  • atd. 

„Internacionalizace je základem průmyslové politiky naší vlády“ řekl ministr pro hospodářský rozvoj Corrado Passera. I v době krize sklon místních firem k exportu (export/HDP) výrazně vzrostl, a to z 22 % na 30 %.

Zpracoval kolektiv pracovníků obchodní mise MPO v Miláně.

 

 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: