Itálie: snižují se maloobchodní prodeje, krize domácností přetrvává

30. 4. 2014

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 30.04.2014
  • Zdroj: Il Sole 24 Ore

Maloobchodní tržby v únoru tohoto roku poklesly o 1 % ve srovnání se stejným měsícem roku 2013 a stagnují (-0,2 %) ve srovnání s předchozím měsícem. To je obraz, který italský statistický úřad prezentuje meziroční pokles u prodeje potravin (-1 %) a u nepotravinářských výrobků (-1,2 %). Jedná se o třetí po sobě jdoucí klesající trend.ilustrační obrázek

Pokles prodejů vykazuje veškeré spotřební zboží, kancelářské potřeby, knihy, časopisy a noviny  -2,5 %, hračky, hry, sportovní a outdorové vybavení -0,1 %, hygienické potřeby, výrobky osobní péče a parfémy -0,2 %. Nevíce však trpí zejména nábytek, bytový textil a interiérové doplňky (-2,4 %), domácí spotřebiče, rádia, televizory a rekordéry (-2,4 %).

Diskontní prodejny jsou jediné maloobchodní prodejní místa, které se zdají být chráněna před poklesem prodejů. V únoru tento prodejní kanál zaznamenal nárůst tržeb o +2,6 % oproti loňskému roku.

Celkově se snižuje prodej maloobchodním řetězcům (supermarkety) o 0,5 % a specializovaným maloobchodním prodejnám o 1,6 %.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraničního zastoupení MPO a CzechTrade v Miláně.

Tisknout Vaše hodnocení: