Italové se stávají milovníky piva a jeho spotřeba rapidně stoupá

19. 12. 2012

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 14.12.2012
  • Zdroj: Beverfood

ilustrační obrázekNavzdory krizi a tím i obecnému poklesu spotřeby, pivo potvrzuje pozitivní trend předchozích let (2010, 2011). 36 milionů Italů (71 %) v průzkumu asociace Assobirra potvrzuje, že jsou pravidelnými konzumenty piva.

Obliba, respektive spotřeba piva velmi rychle stoupá (+30 %). Na otázku, který alkoholický nápoj italský spotřebitel preferuje, 28,8 % respondentů odpovědělo právě pivo (v loňském roce to bylo ještě 22,9 %). Dnes se pivo stalo nejoblíbenějším nápojem Italů v kategorii do 54 let. Z průzkumu vyplývá, že 66,2 % Italů kupují pivo v supermarketu a 53 % konzumentů má naprosto jasné představy o tom, jakou značku při nákupu zvolí.

Italský trh s pivem
V dnešní době působí na italském trhu celkem 8 průmyslových výrobců piva (Heineken Italia, Peroni, Carlsberg Itálie, Birra Castello, Forst, Menabrea, Drive Beer/Tarricone a Theresianer). Těchto 8 výrobců řídí dohromady 16 provozoven (pivovarů). K těmto velikánům se pak přidávají minipivovary a brewpubs. Vedoucí postavení na místním trhu pak mají pobočky velkých nadnárodních pivovarských firem jako jsou Heineken, SabMiller, AB-Inbev a Carslberg. Tyto 4 podniky společně kontrolují 61 % italského trhu. 14-15 % trhu pak připadá na Birra Castello, Gruppo Forst, Bavaria Holland a Ceres. Zbylá čtvrtina trhu je rozdělená mezi malé výrobce a importéry piva.

Zpracoval kolektiv pracovníků obchodní mise MPO v Miláně.

 

 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: