Italské aerolinie opět na prodej. Zájem mají Francouzi i Arabské Emiráty

9. 1. 2013

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 09.01.2013
  • Zdroj: Panorama.it

ilustrační obrázekITALŠTÍ AKCIONÁŘI JSOU PŘIPRAVENI PRODAT SVÉ PODÍLY. FRANCOUZI SE CHYSTAJÍ NAKOUPIT SE SLEVOU. ARABOVÉ ZAS OD NEJMENŠÍCH AKCIONÁŘŮ.

Mezi zvěstmi, scénáři a hypotézami je jedna jistota. Téměř všichni z dvaceti akcionářů italské společnosti Alitalia Cai mají zájem o odchod z tohoto obchodu a o prodej jejich podílů.

Jako možné budoucí kupce označuje italský tisk společnost Air France-KLM a společnost ETHIAD, bohatého arabského partnera, který je od roku 2010 partnerem Alitalia na dálkových trasách.

Podle nejnovějších zpráv Ethiad (která již zachránila německou společnost AirBerlin a irskou AirLingus) již vyjádřila zájem zakoupit minoritní podíl od nejmenších akcionářů, i když v současné době se nezdá, že by některý z nich začal due diligence účtů pro stanovení „správné“ ceny akcií italské společnosti.

13. ledna uplyne lhůta lock-up, tedy omezení, které brání tomu, aby italští akcionáři prodali své podíly. Do října je ale třeba respektovat předkupní právo akcionářů. V nadcházejících měsících se tedy bude hodnotit tržní potenciál společnosti Alitalia.

Nový solidní partner je jediná možnost, jak udržet společnost při životě, která bude brzy vyžadovat rekapitalizaci. Od svého narození až po současnost společnost nahromadila 678 milionů ztráty a to především v prvních třech letech provozu. Dalších 173 milionů pak v prvních měsících roku 2012. To je výsledkem krize a také neočekávaným přijetím personálu z bývalé Alitalie, které nařídili soudci. Svou váhu v hospodaření Alitalie má také nesymetrie na středních a krátkých letech, na kterých není schopná konkurovat nízkonákladovým leteckým společnostem. Alessandro Guiducci, partner poradenské společnosti KPMG a expert na odvětví dopravy, vidí slabinu také v rozložení letadel. Flotila Alitalia Cai se skládá ze 150 strojů na krátké a střední vzdálenosti a jen dvaceti strojů určených na dálkové lety, i když ve skutečnosti jsou to právě lety na dlouhou vzdálenost, které jsou ziskové.

Zpracoval kolektiv pracovníků obchodní mise MPO v Miláně.

 

 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: