Italské značky v rukách zahraničních firem

11. 7. 2013

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 09.07.2013
  • Zdroj: Coldiretti a il Fatto Quotidiano

Ilustrační obrázekOd počátku ekonomické krize přešly do cizích rukou historické značky italského potravinářského sektoru, které celkově vykazují roční obrat okolo 10 miliard euro. Z důvodů ekonomické krize, zadluženosti a problémech s likviditou, jsou italské společnosti v centru zájmu velkých zahraničních skupin. Hodnota transakcí vzrostla ve dvou předešlých letech o 80 %. V roce 2011 bylo v Itálii zahraničními společnostmi celkem nakoupeno 108 malých i velkých místních firem, za celkovou sumu 18 miliard euro.

Aktuálně velké nadnárodní skupiny prchají v Itálii z oborů chemie a strojírenství, aby místo toho investovali do italského potravinářského sektoru, a to i přesto, že se národní spotřeba dramaticky snižuje. Místní potravinářský sektor ale vykazuje rekordní hodnoty díky exportu potravin a nápojů za hranice apeninského poloostrova.

Minulý týden nadnárodní společnost LVMH zakoupila většinový podíl ve společnosti Pasticceria Confetteria Cova, jenž je majitelem nejvyhlášenějších cukrářských výrobků v Miláně. Další střelou do zad italskému potravinářskému sektoru a národní hrdosti se stal případ čínského podnikatele z Hong Kongu, který zakoupil toskánskou vinařskou společnost Casanova ve městě Greve ve vyhlášené vinařské oblasti Chianti. Dalším případem, který zvedl vlnu polemiky u místního obyvatelstva, byl letošní nákup podílu ve společnosti pěstující a prodávající rýži (firma Scotti z Pavie). Nákup byl proveden španělským průmyslovým kolosem Ebro Foods. Takových případů se od počátku krize vyskytují stovky.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraničního zastoupení MPO v Miláně. 

Tisknout Vaše hodnocení: