Italský e-commerce: nevyužitý kanál prodeje

14. 1. 2013

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 10.01.2013
  • Zdroj: Business International a Espresso

ilustrační obrázekPouze 29 % společností investuje do elektronického obchodu. Na druhé straně je web v Itálii druhý nejvíce používaný prodejní kanál. To jsou údaje vyplývající z výzkumu prezentovaného v Miláně v prosinci loňského roku.

Ačkoliv regál v kamenném obchodě zůstává absolutně nejpoužívanějším nástrojem prodeje (74 %), web využívá k nákupům 58 % spotřebitelů. Tomu ale neodpovídá počet zavedených e-shopů, který je v Itálii velmi nízký. Navíc ti obchodníci, kteří ještě elektronické místo prodeje nemají (34 %) uvádí, že nemají v úmyslu jej ani zavádět, zatímco 37 % dotázaných obchodníků má v úmyslu si online shop otevřít, ale ne dříve než za tři roky.

Ti, kteří již nabízejí své služby online, uvádějí jako hlavní potíž dosáhnout uspokojivé míry konverze návštěvníků v zákazníky, a to zejména v souvislosti s nedůvěrou spotřebitelů směrem k formám platby, záruky za kvalitu výrobků, dodávky a poprodejní servis.

Co se týče prodeje do zahraničí, Italové jsou velmi pozadu. Pouze 5 % ze všech obchodníků provozujících e-shop má operativní strukturu uzpůsobenou k prodeji zboží do zahraničí. Čtvrtina z těch, kteří prodávají do zahraničí, nemá své internetové stránky přeloženy do cizích jazyků, čímž si proces internacionalizace velmi stěžují.

Na druhou stranu je ale jisté, že se e-commerce těší u italských spotřebitelů velké oblibě. V roce 2012 dosáhl tento prodejní kanál obratu 19 miliard euro, což znamená nárůst o 32 % oproti předchozímu roku. Hlavní položkou, která se podílí na tomto historickém výsledku je hazard. Dále se nejvíce nakupují zájezdy, pojištění a knihy a časopisy (předplatné). Dalším důležitým odvětvím, kterému kvetou prodeje a dosahuje hodnoty jedné miliardy euro obratu, je volný čas (z 56,9 % zásluha gamblingu).

Zpracoval kolektiv pracovníků obchodní mise MPO v Miláně.

 

 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: