Jedna z hlavních překážek při hledání nových odbytišť? Nedostatek informací

19. 2. 2016 | Zdroj: CzechTrade

motiv článku - Jedna z hlavních překážek při hledání nových odbytišť? Nedostatek informací Agentura CzechTrade spouští program exportního koučinku pro malé a střední firmy v regionech. Bude v nich působit pět pracovníků agentury a v průběhu roku se uskuteční 13 exportně zaměřených fór a konferencí. Cílem je představit na nich evropské i mimoevropské trhy.

V březnu se uskuteční první dvě akce. V Ostravě bude představen německý trh a v Plzni možnosti exportu do skandinávských zemí. „Služby agentury CzechTrade jsou určeny především malým a středním podnikům, což potvrzuje i struktura našich klientů. Je proto důležité, aby byly jednoduše a rychle dostupné i v regionech, což je hlavní pilíř strategie CzechTrade pro letošní rok,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

„Exportní fóra nabídnou podnikatelům setkání a konzultace nejen s experty přímo z teritorií, ale také se zástupci dalších proexportních institucí a organizací. Exportéři jistě ocení možnost promluvit si přímo s řediteli zahraničních kanceláří,“ dodává.

Agentura CzechTrade ve spolupráci s agenturou CzechInvest na začátku roku zahájí činnost sítě exportních konzultantů v  regionech. Ti budou  působit  v Hradeckem, Pardubickem, Ústeckém, Jihomoravském a v Moravskoslezském kraji.

Agentura letos také zorganizuje sérii 13 teritoriálně zaměřených akcí, jejichž cílem bude představit zajímavé evropské a především mimoevropské trhy Kromě zástupců zahraničních kanceláří agentury CzechTrade na fórech vystoupí také zástupci dalších proexportních institucí a organizací.

Firmy se již mohou hlásit na první dvě exportní fóra. Ostravským firmám bude 3. března představen německý trh. O týden později 10. března se plzeňské firmy budou moci seznámit se specifiky trhů skandinávských zemí. Na obě akce se lze přihlásit zdarma na webu agentury CzechTrade.

Program nabízí komplexní servis

Hlavními benefity programu Exportní koučink jsou komplexnost a provázanost jednotlivých aktivit a účast ředitelů zahraničních kanceláří na exportních fórech přímo v regionech. Program nabízí komplexní servis od prvotní konzultace se zájemcem v regionu, přes detailní zpracování strategie v centrále, až po úspěšný vstup na vybraný zahraniční trh.  V jednotlivých fázích budou exportérům k dispozici regionální konzultanti, oboroví specialisté a síť téměř 50 zahraničních kanceláří.

Regionální zastoupení budou provázaná s Klientským centrem pro export, které agentura CzechTrade provozuje společně s ministerstvy průmyslu a ochodu a zahraničních věcí. Pokud firmy v regionech projeví zájem o teritorium, ve kterém CzechTrade nepůsobí, bude jejich požadavek předán právě odborníkům Klientského centra pro export, kteří ho vyřídí v rámci jednotné zahraniční sítě.

Redakčně upravená tisková zpráva CzechTrade

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek