Kde se Američané nejvíce stravují a nakupují

18. 5. 2016

  • Země: Spojené státy americké
  • Datum zveřejnění: 17.05.2016

Podle zprávy žebříčku 15 nejvíce populárních prodejen v USA, publikované tuto neděli od 24/7 Wall St. (společnost, která provozuje finanční zprávy a stanoviska přes internet), je v zemi nejnavštěvovanější maloobchodní prodejce Walmart (největší světový maloobchodník) a nejnavštěvovanější řetězec restaurací McDonald‘s.

ilustrační obrázekJen v dubnu t. r., které bylo také testovacím obdobím, více než polovina všech nakupujících napříč USA navštívila Walmart a tím se dostal na první příčku žebříčku, částečně ale i proto, že je největší maloobchodní řetězec s 4 574 lokalitami v zemi.

McDonald‘s ve stejné době navštívila necelá polovina Američanů a i když v posledních letech návštěvnost klesala, přesto si tento řetězec udržel první místo v žebříčku rychlého občerstvení s 14 259 restauracemi v zemi. Zpráva také konstatovala, že McDonald‘s utrácí mnohem více za reklamu než jakýkoliv jiný řetězec v seznamu. Jeho reklamní rozpočet služeb byl $ 935, 1 milionů amerických dolarů v roce 2014, což představuje oproti loňskému roku pokles 4,2 procent. Těsně v patách tohoto řetězce se drží další, a tím je „sendvičový řetězec“ Subway, který má na území USA 26 960 lokalit. Ve stejném testovacím období navštívilo Subway 34 procent Američanů.

Další řetězec Taco Bell se vyhoupl na číslo osmé s 19.3 procenty spotřebitelských návštěv a s 6 121 lokalitami v zemi. Stoupající popularita společnosti Taco Bell není překvapující, a to vzhledem ke svému reklamnímu rozpočtu, který činil $ 356.6 milionů dolarů.

Na další příčce se umístil řetězec Burger King (č. 9) s 19,2 procenty spotřebitelských návštěv, utracením $ 237 milionů za marketing, což tento řetězec umísťuje také mezi 75 největších reklamních utrácečů v zemi.

Řetězec dalšího rychlého občerstvení Wendy’s se umístil na 13. příčce s 16.9 procenty spotřebitelských návštěv a s 6 112 lokalitami v zemi. Společnost utratila $ 284.1 milionů dolarů ve stejném období za reklamu a byla tak mezi prvními 50 společnostmi, které investují nejvíce do reklam.

Patnáctý na seznamu byl tzv. praktický obchodní řetězec 7-Eleven, který zaznamenal 15.1 procent spotřebitelských návštěv s 7 800 americkými lokalitami.

Další maloobchodní společnosti, které jsou v USA velmi oblíbené a umístily se také v první patnáctce  jsou Target, Home Depot (nejoblíbenější řetězec pro domácí kutily), dále pak CVS jako nejoblíbenější lékárna a Shell jako jeden z největších světových ropných a plynárenských společností.

Průzkum byl sestaven na základě nakupujících osob starších 13 let v USA, kteří navštívili maloobchodní lokality v dubnu t. r. Zpráva rovněž přezkoumala prodeje v USA na základě dat z firemních účetních dokladů a také výdajů za reklamy z Advertising Age (časopis, který poskytuje zprávy, analýzy a data marketingu a médií) ve srovnání roku 2013 do r. 2014. 

Zdroj: Crain’s Chicago Business
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Chicagu

Tisknout Vaše hodnocení: