Kde se americké pivo vaří, tam se dobře daří

10. 7. 2016 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Kde se americké pivo vaří, tam se dobře daří Americký boom malých pivovarů pokračuje. Tzv. craft breweries už je přes 4.400 a každý den se někde ve Spojených státech otevřou další dva minipivovary. Příležitosti pro dodavatele chmelu, dalších surovin, technologií, etiket, balících linek aj. potřeb rostou díky tomu, že průmysl v osmi z posledních deseti let rostl o více než deset procent ročně.

Současný výstav piva z amerických minipivovarů dosáhl 28,7 mil. hektolitrů. To představuje solidní tržní podíl 12,2 % a asociace zastupující tyto nezávislé pivovary si vytkla cíl do pěti let tento podíl zvýšit na 20 %.

Výrobci lokálního piva se z logistických, marketingových a finančních důvodů koncentrují hlavně na obsluhu trhu v blízkosti výroby. Tomu nahrávají i PR aktivity některých celonárodních maloobchodních řetězců, které se veřejně zavazují k nákupu určitého objemu potravin a nápojů vyrobených v blízkosti svých prodejen (např. největší světový řetězec Walmart). Někteří producenti se už ale cítí natolik silní, že se pokoušejí nejen o celoamerickou ale i o mezinárodní expanzi.

Kromě klasických vývozů piva také otevírají svoje závody a začínají vyrábět vlastní pivo v Evropě (např. v Berlíně), Japonsku nebo Kanadě. Asociaci malých pivovarů jim vychází vstříc a připravila pro ně vlastní Export Development Program.

I když se již několik let diskutuje o tom, že trh malých pivovarů se blíží nasycení. Nejčastěji jde o větší města s vyšším podílem mladých lidí tzv. millenials (Austin, San Diego, San Francisco). Přesto se odborníci shodují, že příležitosti pro růst stále existují, mezi státy s největším potenciálem se nejčastěji zmiňují Texas a Florida.

Trendů ve výrobě piva v minipivovarech existuje několik. Stále častěji výrobci pivo stáčejí do hliníkových plechovek, jejichž podíl již dosáhl 10 %. Aby udrželi flexibilitu a jedinečné balení, používají pivovary častěji různě barevně a designově odlišené tzv. shrink sleeve labels, které se natahují na plechovky bez označení. Malí výrobci tak dokáží rychle dodat pivo např. na společenské akce jako hudební festivaly s logy vystupujících kapel apod.

Roste také podíl používání dusíku místo oxidu uhličitého, což má pivům dodat pěnu srovnatelnou s točeným pivem. Do dna pivní plechovky se instaluje zařízení, které uvolní v něm stlačený dusík v momentě, kdy zákazník plechovku otevře. Jiné pivovary zase experimentují s opakovaně uzavíratelnými lahvemi, jako např. pivovar ve Phillipsburgu ve státě Montana.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky ve Washingtonu (Spojené státy americké). Autor: Tomáš Hart.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek