Kolumbijci měsíčně průměrně stráví více než 4 hodiny čekáním v bankách.

9. 11. 2017

  • Země: CO - Kolumbie
  • Datum zveřejnění: 09.11.2017

Studie, která se realizovala v několika zemích a bankovních domech Latinské Ameriky ukázala, že tento problém není pouze v Kolumbii. Dále vyšlo najevo, že se nejedná jen o nedostatek technologií, ale spíše o jejich integraci mezi uživatele.

Podle průzkumu člověk na pobočkách bank stráví průměrně 52 hodin ročně, tedy o něco málo více než čtyři hodiny měsíčně. Tento čas nezahrnuje dobu, kdy klient přechází z domova nebo z kanceláře do nebližší pobočky, což nepochybně prodlužuje ztracený čas při uskutečňování transakcí, které lze v současné době provádět elektronicky.

Nejběžnější operace, které zahrnují výběr hotovosti, převody prostředků na jiné účty, platby za veřejné služby a daně, by běžnému uživateli přitom neměly trvat více než jednu hodinu měsíčně, jak komentuje výsledky studie firma VeriTran - autor průzkumu.

“Digitální uživatel, který intenzivně využívá mobilní bankovnictví nebo online bankovnictví, “ztratí” pouze 60 minut svého času za měsíc. To znamená, že si ušetří 3 hodiny strávených v řadách.”, říká mluvčí společnosti VeriTran, Marcelo Fondacaro.

Studie, která se týkala několika dalších zemí a bank v Latinské Americe, ukázala, že to není problém pouze Kolumbie, ale i dalších zemích, které nedosáhly větší finanční integrace. Fondacaro také říká, že zatímco v zemích jako Švédsko je využití hotovosti v denních transakcích jen 3 % a ostatní platby jsou digitální, v Kolumbii je to naopak 97 %. Dále zmiňuje, že se nejedná pouze o integraci nových technologií mezi uživatele, ale také hodně záleží na úrovni bankovnictví, která se v jednotlivých zemích výrazně liší. Takzvané “finanční začlenění” dosahuje u vyspělých států průměrně 50 %. Toto číslo je v silném kontrastu s hodnotami některých evropských zemí, kde akceptace nových způsobů placení dosahuje až 97 %. V USA je to pak 87 % populace.

“Pokud se bavíme o Latinské Americe, tak pouze 25 %  obyvatel má kreditní karty a stejné procento obchodníků disponuje platebními terminály.

Přestože má Kolumbie velmi dobrou úroveň bankovního pokrytí (78% populace), podle nejnovější zprávy o finančním začlenění programu Banca de las Oportunidades, drtivá většina lidí preferuje používání hotovosti, mimo jiné proto, že k ní mají lehčí přístup a poskytuje jim větší pocit bezpečí. Bankovní experti se ale shodují na tom, že jednotlivé banky stále více nabízejí nové možnosti bezhotovostních plateb i za nulové vedlejší náklady. Dodávají ale, že ještě nějakou dobu potrvá, než se lidé přeorientují z hotovostní na bezhotovostní bankovní operace.

Údaje z instituce Superintendencia Financiera naznačují, že částky obchodované přes mobilní bankovnictví ročně rostou o 108% a nárůst těch přes internetové bankovnictví činí 4%. Transakce na pobočkách ročně klesly o 10,3 %.

Zdroj: www.eltiempo.com
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě.

 

 

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: