Kontejnery pro námořní dopravu musí mít uvedenou hmotnost. Jinak je nepustí na loď

30. 6. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

V námořní přepravě zboží platí od července nové nařízení VGM mezinárodní konvence SOLAS o povinné deklaraci ověřené hmotnosti kontejnerů. Tímto údajem musí být po pátku 1. 7. 2016 opatřen každý kontejner s exportovaným zbožím.

Pro námořní přepravu kontejnerů platí od 1. července nová pravidla. Přepravci musí uvádět na transportních kontejnerech jejich ověřenou hmotnost. Bez tohoto údaje hrozí, že kontejner nebude naloděný. Takzvané nařízení VGM je součástí mezinárodní konvence SOLAS o povinné deklaraci ověřené hmotnosti kontejnerů.

Požadavek je nevyhnutelný pro to, aby odesílatelé poskytovali rejdařům přesnou a spolehlivou celkovou hmotnost svého nákladu z bezpečnostních důvodů. Nepřesné údaje o hmotnosti měly za následek množství nehod, ublížení na zdraví a škod na majetku.

Na změnu se museli připravit i ti největší mezinárodní přepravci. „Naším cílem je, aby byl každý zákazník Kühne + Nagel nejen dobře a spolehlivě informován o podmínkách nového nařízení VGM, ale hlavně si přejeme, aby celý proces deklarace proběhl plynule, rychle a bez administrativních potíží", uvedl Zdeněk Tamchyna, vedoucí námořních přeprav Kühne + Nagel, a dodal: „V těchto dnech jsme již naostro a úspěšně najeli na tento nový režim v námořních exportech a našim zákazníkům co nejvíce pomáháme s plynulým naloděním jejich zboží."

Společnost zprovoznila speciální webové stránky, kde se zákazníci dozvědí všechny potřebné detaily k agendě SOLAS VGM včetně obou způsobů verifikace hmotnosti a předávání dat. Zákazníci totiž mohou předávat ověřenou hmotnost svých exportních zásilek a kontejnerů jednak manuálně vyplněním speciálního formuláře nebo online pohodlně a rychleji právě přes KN VGM portál Kühne + Nagel.

SOLAS je zkratka pro Mezinárodní konvenci o bezpečnosti lidského života na moři. Existuje už od roku 1914. První verze byla přijatá v souvislosti se ztroskotáním Titaniku roku 1912. Od té doby bylo vydáno více verzí a od roku 1948 je SOLAS doplňován a spravován Mezinárodní námořní organizací (IMO).

Logistická společnost Kühne + Nagel se sídlem ve Švýcarsku operuje díky svým 67 000 zaměstnancům v 1 200 pobočkách ve více než 100 zemích. Skupina je globální jedničkou v námořní přepravě, dlouhodobě světovou dvojkou v leteckém cargu, evropskou trojkou pozemní přepravy a světovou dvojkou ve službách kontraktní logistiky.

Upravená tisková zpráva

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek