Levné polské boty z CCC chtějí dobýt Evropu, do tří let otevřou pět set obchodů

13. 4. 2015

  • Země: Polsko
  • Datum zveřejnění: 10.04.2015
  • Zdroj: archiv.ihned.cz/

ilustrační obrázekZakladatel značky CCC Dariusz Milek chce porazit evropskou konkurenci. Chystá rychlou expanzi prodejen v zahraničí včetně Česka. Každé boty si podle Milka najdou svého kupce, ale nesmíte v nich chodit každý den.

Dariusz Miłek chce do tří let konkurovat největším prodejcům obuvi v Evropě. Není to sen šílence, ale cíl pátého nejbohatšího Poláka, zakladatele a většinového majitele sítě obchodů s obuví CCC, které jsou i v Česku.

"Během třinácti let jsem otevřel 700 obchodů. Teď jich chceme za tři roky otevřít dalších pět stovek. Větších, a tudíž zdvojnásobit rozměr byznysu," uvedl Miłek v rozhovoru pro polské vydání časopisu Forbes. Za rok jeho majetek hlavně díky růstu akcií firmy narostl o čtvrtinu na 3, 86 miliardy zlotých (25 miliard korun).

Podle jednatele české pobočky CCC Romana Puchaly má firma v Česku 78 prodejen, letos otevře pět nových a pět i příští rok. A potvrzuje tezi o větších prodejnách. "Rozšiřujeme sortiment a prodejní plochu většinou na 500 až 700 metrů čtverečních," řekl Puchala.

CCC už podle svého zakladatele vyhrála boj se zahraničními řetězci obchodujícími s obuví doma v Polsku a teď je hodlá porazit ve zbytku Evropy. "Dneska se počítá jen Deich­mann, je to největší síť na světě, má sto let a 3,5 tisíce obchodů," vysvětluje Miłek. "Ale my jsme dynamičtější a mnohem víc připraveni bojovat."

Miłek ví, jaké cíle si může klást. Býval špičkovým cyklistou, což je vášeň, která se ho drží dodnes jako sportovce i sponzora. Má za sebou příběh, který je mezi polskými nejbohatšími podnikateli spíš pravidlem než výjimkou: začal drobným obchodem na tržnici.

Jako juniorský reprezentant si na výjezdech do zahraničí přivydělával prodejem. Obchod nad sportem vyhrál v roce 1989. Jednou nakoupil v továrně lacinou obuv a s obrovským ziskem ji hned na tržnici prodal. Během roku měl několik stánků, provozoval franšízu a nakonec založil vlastní značku.

CCC ovšem nepatří mezi značky, které by prosluly kvalitou. "Boty jsou nejčastěji reklamovaným produktem na světě," namítá Miłek. Podle něj se v jednom páru má chodit obden. "Pokud si někdo koupí boty za padesát zlotých (325 Kč) a myslí si, že v nich bude bez přestání chodit tři roky, tak takové boty neexistují," tvrdí polský podnikatel. Za důkaz úspěchu považuje, že lidé se do jeho obchodů vracejí a prodej roste o deset procent ročně.

A co znamená značka CCC? Cena czyni cuda – cena dělá zázrak. Vznikla, když Miłek vysvětloval majitelům franšízy, pro kterou pracoval, že se nesmějí bát boty zlevňovat, když je neprodají.

Více na: http://zpravy.e15.cz/burzy-a-trhy/zahranicni-akcie/polska-posta-zamiri-na-burzu-potrebuje-penize-na-rozvoj-1174090#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylinkZpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade ve Varšavě.



 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: