Mladí spěchají do vedení firem hned na startu kariéry, ukázal průzkum

20. 9. 2017 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Vést pracovní tým, být pro něj inspirativní osobností, dobrým partnerem a vzorem je pro současnou mladou generaci, která nastupuje na pracovní trh, stěžejní. Šéfovat ale mileniálové chtějí nejpozději čtyři roky po nástupu do práce.

Za optimální dobu pro postup na vedoucí funkci považují lidé z generace, která dospívala v novém tisíciletí, tři nebo maximálně čtyři roky od nástupu do práce.

Na rychle se měnícím pracovním trhu podle nich obstojí na pozici lídra především ten, kdo umí spolupracovat v týmu a je schopen přijmout názory druhých.

Informace vyplývají z průzkumu personální agentury Adecco mezi mladými lidmi ze 48 zemí světa.

Emoční inteligence a zkušenosti

Takzvaní mileniálové se domnívají, že ve vedoucí pozici ve firmě obstojí pouze ten, kdo je schopen týmové práce a efektivní komunikace, a současně je ochoten přijímat názory ostatních spolupracovníků a přizpůsobovat se změnám.

Vedle takzvaných měkkých dovedností by měl lídr zítřka disponovat také schopností plánování a tvorby obchodní strategie.

Paradoxem je to, že ačkoli mladí lidé spěchají do vedoucích funkcí, připouštějí, že je na vedoucí pozici posunou zejména odpovídající pracovní a životní zkušenosti (41 procent) a vysoký stupeň emoční inteligence (51 procent dotázaných).

Dosaženému vzdělání pak přikládají marginální roli. Odpovídající vzdělání je důležité pro to, aby se člověk stal lídrem, jen podle osmi procent respondentů. Více než hluboké odborné specializace si mladí cení zběhlosti v řadě oblastí napříč všemi obory.

Za pracovní úspěch považují mileniálové především příspěvek ke zlepšení celé společnosti. Finanční výsledky podniku nebo osobní ohodnocení by podle nich k měření úspěšnosti v zaměstnání sloužit neměly.

„Mileniálové vyrůstali jako první ve světě plném moderních technologií, mají jiné hodnoty a specifické sny. V práci pak chtějí být součástí něčeho velkého a mít pozitivní dopad na celou společnost,“ shrnuje ředitel Adecco ČR Ondřej Wysoglad. Zmíněná generace je zvyklá na rychlé proměny světa, a také proto chce rozmanitou kariéru, v níž rychle postupuje vpřed.

CEO na třicet dní

Do mezinárodního průzkumu s názvem „Lídři budoucnosti“ se zapojilo více než čtyři tisíce mladých lidí z Evropy, Asie, Jižní a Severní Ameriky a oblasti Středního východu, kteří se zároveň zúčastnili soutěže „CEO for one month“.

Ta dává mladým lidem příležitost stínovat globálního generálního ředitele Adecco po dobu jednoho měsíce. „Je to skvělý způsob, jak zapojit mladé studenty do chodu takové společnosti. Stážista se setká na vlastní oči se situacemi, o nichž ve škole doposud neslyšel nebo nepřemýšlel. Získá tak přehled i cenné zkušenosti, které následně využije v budoucí profesi,“ uzavírá Wysoglad. Soutěže se pravidelně účastní i zájemci z České republiky.

Redakčně zpracovaná tisková zpráva společnosti Adecco

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek