Moravská metropole opět propojí kreativce s firmami. Spouští třetí ročník Kreativních voucherů Brno

7. 11. 2017 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Zjednodušit spolupráci mezi kreativními profesionály a technologickými firmami se opět snaží Brno ve spolupráci s JIC (Jihomoravským inovačním centrem). A to prostřednictvím až stotisícových poukazů na společné projekty. V první fázi se regionální kreativci během dvou týdnů přihlašují do kreativní galerie, odkud firmy v druhé fázi vybírají spolupracovníky. Letošní galerie otevírá právě dnes. Projekt vyvrcholí v dubnu 2018 losováním dvojic, které voucher dostanou.

Kreativní vouchery Brno firmám nabídla jihomoravská metropole jako první město v České republice v roce 2015. Za první dva ročníky se podařilo oslovit už 223 kreativců a 288 firem. Poukazy pomohly zafinancovat celkem 90 spoluprací z oblasti marketingu, grafiky i designu služeb.

„Smyslem celého projektu je ukázat podnikatelům, kteří se často nedokáží na svůj byznys podívat z jiné než vlastní technologické či manažerské perspektivy, že pomoc od kreativního profesionála může jejich podnikání dát nový impuls, vylepšit produkty a služby, jejich prezentaci a mnohdy také nastartovat širší inovace ve firmě. Kreativní vouchery Brno jsou dobrou příležitostí, kdy si takové propojení vyzkoušet, aniž by náklady pro firmu byly příliš vysoké,“ uvádí ředitel JIC Petr Chládek.

O voucher loni usilovala také firma Kinali. Při losování se na ni nedostalo, přesto se rozhodla dohodnutou spolupráci zrealizovat. „Kreativci z agentury Kreatura nám pomohli zreflektovat, jak se naše firma za posledních dvanáct let změnila a zanést to i do naší firemní komunikace směrem ven. Nyní máme vhodnější název i logo a jasněji umíme klientům vysvětlit, v čem umíme pomoci. Bez pohledu zvenčí bychom tak dobrého výsledku nedosáhli, protože jsme uvnitř organizace pro stromy neviděli les,“ doplňuje svou zkušenost ředitel společnosti Kinali Radek Štourač. Právě povzbuzení firem k využívání regionálních kreativních profesionálů i bez podpory města je vítaný důsledek projektu.

Město na něj již potřetí přispívá částkou 4 miliony korun. „Kreativní města mají podle odborníků blízko k inovacím a podnikatelskému duchu. Tedy tam, kde se daří inovacím, vzkvétají i kulturní a kreativní odvětví, která tak významně přispívají k ekonomickému rozvoji města. Proto se investice do poukazů z dlouhodobé perspektivy vyplatí také Brnu a všem jeho obyvatelům,“ vysvětluje náměstek primátora pro smart city Jaroslav Kacer.

Jihomoravské firmy si budou moci od nového roku vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené kreativní galerie. Do ní se od 6. do 24. listopadu můžou hlásit zájemci z kreativních oborů s minimálně tříletou praxí. Firmy se můžou začít registrovat do projektu od konce února 2018. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2018. Město proplácí 75 procent nákladů na spolupráci v maximální hodnotě 100 tisíc korun. JIC prostřednictvím kreativních odborníků z několika oblastí všechny firmy předem proškolí, jak efektivně zadávat práci a v čem je spolupráce s kreativci výhodná. Kromě vzájemného propojení už do spolupráce ani komunikace nijak dál nezasahuje.

Redakčně upravená tisková zpráva JIC

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek