Nárůst turistického ruchu z Kanady do ČR

4. 5. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

motiv článku - Nárůst turistického ruchu z Kanady do ČR Počet Kanaďanů cestujících do ČR v roce 2015 výrazně stoupl (historické maximum 86 tis. turistů, 12% nárůst). Na loňské setkání VZÚ s generální ředitelkou agentury CzechTourism a na jeho opakované schůzky s řediteli pobočky CzechTourism v New Yorku navázal schůzkami a pravidelným kontaktem i obchodní rada ZÚ Ottawa.

Cílem intenzivní komunikace ze strany ZÚ je podpora aktivit agentury v Kanadě, která po zrušení své pobočky v Torontu operovala na území Kanady jen zřídka. Agentura od roku 2015 začala rozvíjet vztahy s oběma leteckými společnostmi, které provozují přímé lety, tj. s Air Canada a Air Transat. Kanadský trh proto znovu získává na významu. ZÚ využívá zvýšeného turistického zájmu Kanaďanů o ČR i na poli ekonomické diplomacie (přímý let z Toronta do Prahy, výraznější povědomí o ČR, atraktivní poloha ČR).

Srovnání počtu turistů s dalšími zeměmi V4: V celkových číslech je ČR jednoznačně nejlepší (86 tis. turistů). Následuje Maďarsko, Polsko (jsou na tom podobně, zhruba o 40 % méně než příjezdy do ČR) a Slovensko (cca 9 tis. cestovatelů).

Air Canada – sponzoring, návštěva předsedy Senátu PČR M. Štěcha v Kanadě: ZÚ Ottawa v souvislosti s plánovaným zahájením přímých letů zahájil s Air Canada spolupráci v oblasti sponzoringu. Prvním společným projektem je participace společnosti na organizaci mítinků obchodní mise, která doprovodí návštěvu předsedy Senátu v Kanadě.

Spolupráce ZÚ Ottawa s pobočkou aktivity:

Říjen 2015 – oznámení záměru nové přímé linky Air Canada z Toronta do Prahy (a do Budapešti a do Varšavy), vystoupení tituláře na slavnostní recepci pořádané agenturou CzechTourism a dalšími agenturami cílových zemí (hlavním hostem Air Canada)

Březen 2016 – vystoupení tituláře na gala večeři na počest zahájení přímých letů do Prahy (první let se uskuteční dne 29.6 2016, viz zahájení návštěvy předsedy Senátu M. Štěcha a podnikatelské mise v Kanadě), gala večeři pořádaly Air Canada společně s CzechTourism a s agenturami či ZÚ cílových zemí.

Společný projekt (PROPED) ZÚ Ottawa a CzechTourism, účast na veletrhu cestovních příležitostí „Travel & Vacation Shoiw 2016“ v Ottawě , recepce a prezentace v prostorách ZÚ.

Poskytnutí propagačních materiálů na prezentaci ČR na veletrhu „Golf Travel Show v Toronto“ (únor) a GolfExpo v Ottawě (březen). Nyní probíhají jednání o návazné strategii zahrnující golfový press trip do ČR a prezentaci na severoamerickém veletrhu IAGTO.

Další akce:

  • Road show CzechTourism a agentur V4 v Torontu, Ottawě a Vancouveru od 30. 5. až 2. 6. 2016
  • Prezentace newyorské pobočky CzechTourismu v rámci akce „Doors Open 2016“ v Ottawě (4.6. a 5.6.2016)

CzechTourism v měsících březnu a dubnu realizoval marketingovou kampaň s Air Canada v hodnotě 80 tis. USD, z toho polovinu hradila aerolinka po úspěšném jednání ředitele agentury. V měsíci květnu následuje online kampaň na sociálních sítích, v červnu šesti stránkový článek o České republice v palubním magazínu enRoute a v červenci FAM trip 26 kanadských cestovních kanceláří.

Výměna mládeže – růst zájmů ze strany Kanady

VZÚ během cest do jednotlivých kanadských provincií uspořádal přednášky na lokálních univerzitách, během kterých prezentoval možnost získat roční pracovní vízum v rámci programu „Working Holiday“ (pro mladé lidi do 35 let věku). ZÚ dále propagoval program v rámci akcí pořádaných EU, např. Den evropských jazyků nebo International Development Week 2016. GK Toronto prezentoval program na veletrhu zahraničních studijních pobídek Torontu (účast na stánku EU).

Výsledkem je skokový nárůst žadatelů o roční víza v rámci tohoto programu, meziročně o cca 30 %. Uvedení nového přímého letu je dalším podpůrným argumentem pro kanadské zájemce o tuto formu aktivní turistiky.

Společné aktivity s agenturou CzechTrade pokládáme za modelový příklad úspěšné meziresortní spolupráce. ZÚ Ottawa má zájem rozpracovat vzájemně efektivní kooperaci i s agenturou CzechInvest New York/Silicon Valley.

Zvýšený turistický ruch a pravidelné přímé sezónní lety zvyšují zájem Kanaďanů o ČR. ZÚ tohoto boomu využívá v argumentaci při setkáních s obchodními partnery. Ve spojení s připravovanou účinností dohody CETA jde o významný podpůrný prvek pro oživení vzájemné obchodní výměny.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Ottawě (Kanada).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek